آيا ليکرز از استيو نش بد استفاده مي‌کند؟

انحصار طلبي کوبي برايانت در تيم بسکتبال لس آنجلس ليکرز باعث تغيير نوع بازي استيو نش ستاره سابق فينيکش شده و اين سوال به وجود مي‌آيد که آيا ليکرز از گارد رأس خود بد استفاده مي‌کند؟

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران تيم لس آنجلس ليکرز حتي پيش از شروع فصل هم مشکلات خود را داشت اما با حذب بازيکنان ستاره همه منتظر زماني بودند که ترکيب منسجمي را در تيم ببينند، اتفاقي که هنوز هم نيفتاده است. اما علاوه بر بحث ماندن يا نماندن پائوگول و دوايت هاوارد سوال مهمتري هم در تيم پرداخت و نيز اين فصل ليکرز وجود دارد چه طور کوبي برايانت و نش مي توانند کنار هم بازي کنند؟

*چه کسي بيشتر استيل بازي‌اش را تغيير داد؟

واقعيت بازي دو ستاره ليکرز اين است که اگر قرار بر موفقيت ترکيب اين دو بازيکن باشد بايد يکي از آن ها استيل بازي خود را تغيير دهد.

در 46 بازي گذشته فضل مشخص شد که نش بيشتر از کوبي مجبور به تغيير بازي خود شد. کوبي مثل هميشه توپ را دست خود نگه مي‌دارد اما ستاره سابق سانز با وجود اين که مالکيت توپ را مثل زمان بازي در تيم سابق خود حفظ مي‌کند اما برعکس آن دوران که نفر اول حمله تيم بود حالا نفر دوم حمله تيم به حساب مي‌آيد.

*فداکاري براي گلزني برايانت

پيش از پيوستن نش به ليکرز همه مي دانستند که وي بايد مالکيت توپ را با برايانت تقسيم کند اما بازيکن افسانه اي کانادا چه قدر بايد خارج از امتيازات و پاس گل‌ها فداکاري کنند. بررسي‌هاي تک تک بازيکنان با دوربين‌هاي ويژه نشان مي‌دهد که در چند بازي مورد بررسي برايانت و نش زمان مساوي توپ را در اختيار داشتند اما موضوع تنها به اين جا ختم نمي‌شود بلکه در پايان حمله، برايانت بيشتر تلاش مي‌کرد تا همه چيز را به نام خود ثبت کند. در مقابل هفت اقدام گل کوبي منش تنها يک اقدام نهايي داشت.

هر چند نش پاس گل و شوت‌هاي کمتري دارد تنها به اين خاطر که در پايان کار توپ دست وي نيست و شايد کمتر ازز دوران بازي در فينيکس يک بازيکن هجومي باشد اما هنوز کارايي وي در زمين ديده مي‌شود و نمي توان به درستي در مورد نحوه استفاده از وي قضاوت کرد.

ضمن اين که به تازگي کوبي برايانت هم تغييراتي در سيستم بازي خود ايجاد کرده و به نظر مي‌رسد ستاره‌هاي ليکرز به تدريج مرزهاي کار خود را مي‌شناسند./زر

برچسب ها: بسکتبال ، لیکرز ، نش ، برایانت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار