جدیدترین نظرسنجی موسسه گالوپ:

حمایت قاطع مردم ایران از برنامه هسته ای این کشور با وجود تحریمها

بر اساس جدیدترین نظرسنجی موسسه گالوپ مردم ایران باوجود اعمال فشارهای سیاسی از سوی غرب و نیز تشدید تحریمها ، از برنامه هسته ای کشورشان قاطعانه حمایت می کنند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست ؛ در ادامه این گزارش آمده است : ایرانیان علیرغم تشدید تحریم و فشارها طی سالهای اخیر همچنان خواهان پیگیری برنامه هسته ای کشورشان هستند . 

در این نظرسنجی بیش از 63 درصد پاسخ دهندگان خواستار ادامه برنامه هسته ای ایران بودند حتی اگر این پیگیری موجب تداوم تحریم ها و تشدید آنها گردد. 

کشورهای غربی با محوریت آمریکا بیش از سه دهه تلاش می کنند با اقدامات بازدارنده مانع دستیابی تهران به برنامه صلح آمیز هسته ای شوند . این اقدامات بازدارنده از جمله دورهای مختلف تحریم ، ترور شخصیت های برجسته علمی و هسته ای و تهدید به حمله نظامی بوده است . اما هیچ یک نتوانسته دولت و مردم ایران را از هدف اصلی آنان _ که همان دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای است _ باز دارد . 

در این گزارش همچنین آمده است : از میان پاسخ دهندگان تنها کمتر از 17 درصد با تداوم برنامه هسته ای ایران مخالفت کردند و 19 درصد نیز حاضر به پاسخگویی نشدند . گرچه برخی از ایرانیان معتقدند تحریم ها موجب ایجاد دشواری هایی در معاملات کلان کشور شده اما آنرا در مقابل آنچه بدست می آورند ناچیز می دانند . 

این گزارش با اشاره به اذعان ویکتوریا نولاند ، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره جایگاه برتر ایران در میان کشورهای دارای برنامه هسته ای ، می نویسد : ظاهرا مردم ایران مایلند هرگونه هزینه ای را پرداخت کنند اما برنامه هسته ای خود را از دست ندهند . 

                                   
                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: گالوپ ، ایران ، هسته ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار