حجت الاسلام پورمحمدی در قم:

تصمیم گیری غلط ارزی عده‌ای را به ثروت افسانه‌ای رساند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به نوسانات قیمت ارز در ماه‌های گذشته عنوان کرد: یک تصمیم گیری غلط و اشتباه عده‌ای را به ثروت افسانه‌ای رسانده است که این امر تعجب همگان را بر انگیخت.




به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی‌پور محمدی، شامگاه جمعه در مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که از سوی مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری قم در مسجد زین العابدین(ع) برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران امروز سحر، تزویر و مکر دشمنان را باطل کرده است، افزود: امروز سحرهایی که دنیای استکبار و جریان سلطه جهانی علیه بشریت به کار بسته، انقلاب اسلامی آن را باطل و نابود کرده است.

وی اظهار داشت: آنهایی که دم از حقوق بشر و مبارزه با تروریست می‌زنند امروز هم پیمان تروریست‌ها شده و نام منافقین را از لیست گروه‌های ترویستی خارج می‌کنند و با القاعده در سوریه همسنگر شده‌اند.

وزیر کشور دولت نهم گفت: باید در دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نقاط ضعف و قوت خود را مورد بازبینی قرار دهیم تا بتوان مسیر آینده کشور را بهتر ترسیم کرد.

وی ادامه داد: نباید نقاط ضعف خود را پنهان کرد و باید مشکلات موجود را با اتکا به نقاط قوت مرتفع کرد.

جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف به بلوغ رسیده است

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف به بلوغ رسیده است، افزود: اگر امروز از پیچیدگی‌هایی که درداخل با آن مواجه هستیم عبور کنیم و در عرصه جهانی نیز سمت و سویی درست را انتخاب کنیم می‌توان انقلاب دیگری را در عرصه بین الملل رقم زد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و دشمنان نگرانی‌های زیادی از انقلاب دارند، از این رو همه نیروهای خود را علیه ملت ما بسیج کرده‌اند و حتی در کشورهای خود اجازه رسیدن امواج ماهواره‌ای جمهوری اسلامی را نمی‌دهند.

ملت ایران در فراز و نشیب‌های انقلاب آب دیده شده است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ابراز داشت: امروز فریاد آزادی بیان و حقوق بشر آنها به آسمان بلند است، اما دشمنان بدانند که ملت ایران در فراز و نشیب‌های انقلاب آب دیده شده است.

وی تاکید کرد: اگر امروز بتوانیم از ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد استفاده و موانع و مشکلات را آسیب‌شناسی کنیم، ایران تاثیرگذاری خود را بر دنیا خواهد داشت.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه ما در حوزه سیاسی رشد خوبی داشته‌ایم افزود: ما از جمله کشورهای پیشرفته در عرصه سیاسی هستیم در حالی که در بسیاری از کشورهای اروِپایی و آمریکایی جوانان کمترین اطلاعی از مباحث سیاسی ندارند اما امروز شاهدیم که در کشور ما جوانان از فهم سیاسی بالایی برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: دشمنان در خارج تبلیغات سوئی علیه کشور ما دارند و ما را عقب افتاده به جهان معرفی می‌کنند از این رو مردم سایر کشور‌ها تصور درستی از ملت ایران ندارند.

دشمنان از پیشرفت‌های علمی ایران می‌خواهند غالب تهی کنند

وزیر کشور دولت نهم با بیان اینکه امروز دشمنان از پیشرفت‌های علمی ایران می‌خواهند غالب تهی کنند ابراز داشت: آن‌ها با تبلیغات منفی خود در فضای مجازی، سایت‌ها و ماهواره می‌خواهند دل مردم را از انقلاب خالی کنند اما با وجود همه این مسائل ملت ایران همچنان با بصیرت خود در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ساز و کار سیاسی در کشور ما دچار مشکل است اظهار داشت: رفتارهای سیاسی در کشور ما پیچیدگی‌هایی دارد که باید حل شود از این رو می‌بینیم وقتی یک انتخابات می‌خواهد در کشور برگزار شود مباحث بسیاری مطرح می‌شود.

نظام انتخاباتی کشور دچار ضعف است

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه نظام انتخاباتی کشور دچار ضعف است، افزود: من در اواخر دورانی که در وزارت کشور بودم طی نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب مشکلات انتخاباتی کشور را مطرح کردم.

وی افزود: ما ادعا داریم که در کشور ما انتخابات واقعی برگزار می‌شود و دلیل آن هم این است که در طی سال‌های بعد از انقلاب گروه‌ها و جریانات سیاسی مختلفی توانستند با همین انتخابات سر کار بیایند و این امر نشان می‌دهد که فضای سیاسی کشور باز است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: رفتار سازمان یافته سیاسی در کشور راه نیافته است و بسیاری از افراد در زمان انتخابات بی‌شناسنامه و عقبه حرف می‌زنند.

وی گفت: در کشور ما هر رئیس جمهوری که بر سر کارآمده است دوست دارد جریان خود را بعد از اتمام مسئولیت تداوم بخشد و نیروهای همسوی خود را بر سر کار بیاورد.

حجت الاسلام پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از قوانین در کشور ما با نگاه منطقه‌ای تصویب می‌شود نه با نگاه ملی، افزود: مجالس ما در طول 31 سالی که شروع به کار کرده است مجالس خوبی بودند و توانستند وجاهت نظام را حفظ کنند هر چند که در مواقعی نقاظ ضعف هم داشتند.

وی گفت: اقتصاد ما اقتصاد توانمندی است و ایرانیان به دلیل هوش خوبی که برخوردار هستند در هر کجا که حضور داشتند موفق عمل کرده و امروز شاهدیم که در آمریکا نیز ایرانیان با سواد‌ترین و پولدار‌ترین گروه‌ها هستند.

در عرصه اقتصاد ضعف‌های جدی داریم

این وزیر دولت نهم با بیان اینکه ما در عرصه اقتصاد ضعف‌های جدی داریم، افزود: باید از اقتصاد دولتی‌‌‌ رها شویم و یکی از دلایل افزایش تورم در کشور، دستورات تکلیفی به بانک مرکزی است چرا که وقتی بانک مرکزی پولی در اختیار ندارد از او می‌خواهند تا به هر نحوی که شده تامین اعتبار کنند که همین امر موجبات افزایش تورم را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان بانک مرکزی تاکید کردند که بانک مرکزی باید تخصصی اداره شود و کسی حق دستور دادن به آن را ندارد که اگر این امر مخدوش شود شاهد ایجاد نوسانات خواهیم بود.

حجت الاسلام پورمحمدی عنوان کرد: تصمیم گیری در خصوص اقتصاد تنها منحصر و برای اعضای کابینه نیست و وزرا تنها هماهنگ کننده تصمیمات هستند و اصل اقتصاد باید بر دوش مردم باشد.

وی با بیان اینکه دولت امروز فکر می‌کند که در عرصه اقتصاد باید همه کاره باشد، افزود: اگر دولت به دیگران اجازه رقابت و ورود به صحنه‌های اقتصادی را ندهد در نتیجه رشدی در اقتصاد نخواهیم دید.

یک تصمیم گیری غلط و اشتباه عده‌ای را به ثروت افسانه‌ای رسانده است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به نوسانات قیمت ارز در ماه‌های گذشته عنوان کرد: یک تصمیم گیری غلط و اشتباه عده‌ای را به ثروت افسانه‌ای رسانده است که این امر تعجب همگان را بر انگیخت.

وی ادامه داد: ثروت و تکاثر از کشش‌هایی است که انسان را دچار انحراف می‌کند که باید به طور جدی در این زمینه‌ها برنامه ریزی داشت.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: آنچه که واضح است ایمان مردم به انقلاب و ارزش‌های اسلامی همچنان پابرجا است و روحیه انقلابی، عدالتخواهی و ظلم ستیزی همچنان در مردم ما حفظ شده که این ظرفیت‌ها برای دنیای استکبار بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه نباید بین نیروهای داخل کشور جدال و تنازع وجود داشته باشد افزود: کشمش و اختلافات مسئولان در داخل کشور ناراحتی مردم و بی‌انگیزگی جامعه را به همراه خواهد داشت.
 
برچسب ها: ارزی ، ثروت ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.