اصفهان/

آیین تجلیل از 150 دانش آموز نخبه کاشان برگزار شد

آیین تجلیل از 150 دانش آموز نخبه کاشان صاحب رتبه های کمتر از هزار آزمون سراسری مراکز آموزش عالی، المپیادهای علمی، مسابقات فرهنگی، هنری و قرآنی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مدیر آموزش و پرورش کاشان در آیین جشن ستارگان کاشان در کانون الزهرا گفت: دانش آموزان باید تلاش کنند که برای جامعه و کشور مفید باشند که موفقیت های شخصی را نیز به دنبال دارد.

"حسین حنطه ای" تصریح کرد: راه رهایی از وابستگی و تحریم دشمنان، توسعه علم و دانش است و ایران اسلامی به برکت تلاش دانش آموزان و دانشگاهیان در افق 1404 به جایگاه قدرت برتر جهان خواهد رسید.

وی اظهار داشت: علاوه بر رتبه های برتر آزمون سراسری، 70 نفر از دانش آموزان کاشانی، رتبه های برتر مسابقات فرهنگی، علمی، هنری و قرآنی کشوری را کسب کردند که از جمله آنها رتبه اول مسابقه نهج البلاغه و رتبه دوم قرآن بود.

همچنین در آیین جشن ستارگان کارشناس مسوول آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: 60 درصد از دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی این شهرستان در آزمون سراسری سال 91، موفق به ورود به دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور شدند.

"حمیدرضا کوچکی راوندی" افزود: از مجموع دو هزار و 38 دانش آموز کاشانی شرکت کننده در آزمون سراسری، یک هزار و 223 نفر به دانشگاه و مراکز آموزش عالی راه پیدا کردند.

به گفته وی، از این تعداد ، 887 نفر را دانش آموزان پسر و یک هزار و 151 نفر را داوطلبان دختر شامل شدند که 83 نفر از آنها رتبه کمتر از هزار و 11 نفر نیز رتبه های دو رقمی را کسب کردند.

وی اظهار داشت: همه دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی دبیرستانهای دخترانه "سهراب سپهری" مشهد اردهال در فاصله 50 کیلومتری و "حضرت مریم" جوشقان قالی که در فاصله 100 کیلومتری مرکز شهرستان کاشان قرار دارد، به دانشگاه راه یافتند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته، دوره متوسطه شهرستان کاشان نسبت به سال قبل یک و56 صدم درصد رشد علمی داشته است که از منظر تحلیل های آماری، جهش بالایی است. /ع

برچسب ها: تجلیل ، از دانش ، آموزان ، نخبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.