رئيس انجمن کريکت:

بانوان کريکت صاحب ليگ مي شوند

بهروزي از برگزاري ليگ کريکت در فروردين ماه سال 92 خبر داد و اظهار داشت: در اين راستا اسفندماه سال جاري جلسه برگزار و آئين نامه مسابقات ليگ را تدوين و طراحي مي کنيم.

بهروزي رئيس انجمن کريکت در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: بانوان کريکت باز در مسابقات قهرماني آسيا تايلند عملکرد قابل قبول و شايسته اي ارائه دادند.

بانوان کريکت باز تاکنون در مسابقات برون مرزي شرکت نکردند و تجربه حضور در اين مسابقات را دارا نبودند. با اين وجود شگفتي ساز مسابقات قهرماني آسيا شدند.

وي ادامه داد: بانوان کريکت باز شناختي از حريفان آسيايي خود براي مصاف و برنامه ريزي صحيح در اختيار نداشتند و بدون اطلاع از سطح فني رقباي خود به رقابت پرداختند و عملکرد آنها طبق پيش بيني هاي مسولان انجمن کريکت قابل قبول و در سطح توانايي و پتانسيل بانوان بوده است.

بهروزي تصريح کرد: تيم ملي کريکت بانوان در مسابقات قهرماني آسيا تايلند با تيم هاي پرقدرت تايلند، چين، سنگاپور، قطر و بحرين همگروه بوده است. در کل 12 تيم در اين مسابقات شرکت کردند و تيم ها در دو گروه 6 نفره به رقابت پرداختند. ملي پوشان در مصاف با تيم هاي پرقدرت چين و تايلند متحمل شکست شدند و در مکان ششم آسيا قرار گرفتند.

وي افزود: عملکرد بانوان کريکت باز در مسابقات قهرماني آسيا سبب تعجب و شگفتي مسئولان فدراسيون جهاني کريکت شده است. مسئولان فدراسيون جهاني مطالبي مبني بر تحسين بانوان ايراني در مسابقات قهرماني در سايت رسمي خود منتشر کرده اند.

بهروزي افزود: تيم ملي کريکت بازان در گروه 6 تيمي با برتري مقابل حريفان خود موفق به قرارگرفتن در مکان سوم تيمي شده است. در بين تيم هاي همگروه عملکرد تيم ملي بانوان کريکت بسيار رضايت بخش بوده است.

وي ادامه داد: تيم ملي بانوان کريکت در صورت شرکت و حضور در مسابقات برون مرزي به طور حتم در آينده نزديک، افتخارات بسياري را براي کشورمان و انجمن کريکت کسب خواهند کرد. بانوان کريکت باز با توجه به اينکه نخستين حضور برون مرزي خود را تجربه مي کردند، از سطح فني مناسبي برخوردار هستند.

بهروزي افزود: بانوان کريکت باز از پتانسيل و توانايي بالايي برخوردار هستند و در مسابقات قهرماني آسيا تايلند اين مسئله را به درستي اثبات کردند، از اينرو انجمن کريکت درصدد ايجاد زمينه هاي مناسب براي پيشرفت بانوان کريکت باز هستند.

وي تصريح کرد: عملکرد تيم ملي بانوان کشورمان مسئولان تيم هاي سنگاپور و تايلند را بر آن داشته است تا در مسابقات آتي از تيم ملي کشورمان براي حضور و شرکت دعوت به عمل آورند و اين مسئله را با مسئولان انجمن کريکت در ميان گذاشته است.

مسئولان تيم هاي سنگاپور و تايلند قول دعوت بانوان کريکت باز ايراني را داده اند و به محض برگزاري مسابقات رسمي و برون مرزي بانوان ملي پوش عازم مسابقات مي شوند.

بهروزي افزود: مسئولان انجمن کريکت درصدد برگزاري ليگ کريکت بانوان در فروردين ماه سال 92 هستند، از اينرو در اسفندماه سال جاري جلسه اي مبني بر تدوين و تنظيم آئين نامه مسابقات ليگ برگزار و در خصوص چگونگي نحوه برگزاري مسابقات ليگ بحث و تبادل نظر و سپس تصميم گيري مي کنيم.

وي تصريح کرد: تيم ملي کريکت مردان تا پايان سال جاري برنامه خاص و مشخصي ندارند. جوانان کريکت باز در آبانماه سال 92 مسابقات قهرماني جهان را در پيش دارند، از اينرو برنامه انجمن کريکت متمرکز بر اعزام پرقدرت تيم ملي جوانان به مسابقات است.

بهروزي ادامه داد: مسابقات بانوان همانند مردان بصورت گروه بندي برگزار نمي شود. تيم ملي کريکت مردان با توجه به سطح فني ورزشکاران در گروه بي قرار دارد. بانوان کريکت باز با توجه به شرايط موجود در مسابقات، داراي گروه مشخصي نيست. در مسابقات مردان، حريفان از سطح فني خود اطلاعات دقيق و با شناخت کافي به مصاف حريفان خود مي روند.

وي افزود: انجمن کريکت خواهان برگزاري يک دوره کلاس آموزش مربيگري و داوري در کشور است. کلاس هاي آموزشي مربيگري و داوري در سال يکبار برگزار مي شود. مربيان و داوران فعال در رشته کريکت به مدت 5 روز زيرنظر مربيان مجرب بين المللي آموزش مي بينند.

وي افزود: زمان برگزاري کلاس آموزشي مربيگري و داوري تاکنون مشخص نشده است. در سال گذشته 74 مربي فعال کريکت در کلاس ها شرکت داشتند. در حال حاضر تعداد دقيق شرکت کنندگان در کلاس ها مشخص نشده است.

بهروزي خاطرنشان کرد: مسئولان انجمن کريکت درصدد ايجاد زمينه هاي مناسب و امکانات کافي و لازم براي پيشرفت و گسترش ورزشکاران ورزش کريکت در سطح کشور و حضور پرقدرت ملي پوشان در مسابقات برون مرزي است.

وي تصريح کرد: با توجه به برنامه ريزي هايي که در خصوص تيم ملي کريکت بانوان در آينده نزديک تدوين و تنظيم مي شود، به طور حتم از اين پس شاهد موفقيت روزافزون بانوان کريکت باز در مسابقات برون مرزي هستيم./آق
برچسب ها: کریکت ، بهروزی ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار