تحصن گسترده در بحرين در آستانه سالگرد انقلاب

مخالفان رژيم بحرين تحصن گسترده‌اي را در آستانه فرارسيدن دومين سالگرد آغاز انقلاب اين کشور عليه رژيم آل خليفه در منامه برگزار کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ، تظاهرکنندگان از سراسر اين کشور روز شنبه  در نزديکي ميدان آزادي پايتخت بحرين گرد هم آمدند و بار ديگر برقرار آزادي و دموکراسي را در اين کشور خواستار شدند. 
اين در حالي است که معترضان بحريني در چند روز گذشته در سراسر اين کشور تظاهرات ضد دولتي برگزار کردند و قصد دارند ۲۶ بهمن (۱۴ فوريه) به مناسبت دومين سالگرد انقلاب مردمي بحرين اعتصاب عمومي برپا کنند.
مردم بحرين ابتدا براي اصلاحات سياسي و برقراري حکومت مشروطه عليه رژيم آل خليفه تظاهرات کرده‌اند، اما اين خواسته‌هاي آنان در پي سرکوب بي‌رحمانه معترضان به زودي به درخواست براي سرنگوني رژيم خاندان حاکم تبديل شد.نظاميان عربستان سعودي و امارات متحده عربي۲۳ اسفند ۱۳۸۹  به درخواست رژيم آل خليفه براي سرکوب مخالفان به بحرين حمله کردند.
ده‌ها نفر از مردم بحرين در سرکوب‌هاي ضد دولتي کشته شدند و نيروهاي امنيتي صدها نفر از جمله پرشکان و پرستاران را به اتهام کمک به مجروحان تظاهرات دستگير کردند.
بر اساس گزارش کميسيون مستقل رسيدگي بحرين که نوامبر ۲۰۱۱ منتشر شد، رژيم آل خليفه از خشونت بيش از حد در سرکوب‌ها استفاده کرده است. همچنين در اين گزارش منامه به شکنجه فعالان سياسي و معترضان متهم شد.
معترضان مخالف رژيم آل خليفه مي‌گويند به برگزاري تظاهرات ضد رژيم تا زمان تشکيل دولت منتخب دموکراتيک ادامه خواهند داد.






برچسب ها: بین الملل ، بحرین ، تحصن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار