اردبيل/

کاهش ارزش پول ملی دلیل سیاسی دارد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر پول ملی ما امروز آسیب دیده دلیل اقتصادی ندارد بلکه دلیل آن سیاسی است چرا که ریل حرکت ما تغییر پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد اظهار داشت:‌ علت اینکه دشمن در تحریم اقتصادی متمرکز شده است اینکه از سایر مسیرها به نتیجه نرسیده چرا که راهکارهای قبلی سبب افزایش اقتدار ایران در منطقه شده است.

وی تصریح کرد: ‌امروز آمریکا و ابرقدرت‌های دیگر قدرت تعرض نظامی به جمهوری اسلامی ایران را ندارند و به همین خاطر از راه اقتصادی وارد شدند تا شاید جمهوری اسلامی ایران را به تسلیم وادار کنند اما قدرت برتر و سرآمد ما نشأت گرفته از علم و دانش، دشمنان را مقهور کرده است.

ابوترابی‌فرد با یادآوری اینکه ملت ما در برابر این تحریم‌ها و فشارها ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند، خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری قطعاً از این پیچ تاریخی با قدرت تمام عبور می‌کنیم و به قدرت برتر اقتصادی تبدیل می‌شویم که آمریکا همان‌گونه که قدرت جسارت در حوزه نظامی با ما را ندارد جسارت تحریم و تهدید بیشتر را نداشته باشد.

این مسئول با برشمردن دستاوردهای تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: فشارها و سختی‌هایی که ملت ما تحمل می‌کنند به جای خود محفوظ اما اینکه دشمن بخواهد در اثر این تحریم‌ها اراده ملت ما را بشکند راه را به خطا رفته و باید مسئولان و همراهی خود مردم بتوان با اندیشه‌ای درست در عرصه اقتصادی فشارها و سختی‌ها را نیز به حداقل رساند تا استکبار در این عرصه همچون گذشته ناکام بماند.

ذخایر ارزی کشور رو به افزایش است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود بیان کرد: ذخایر ارزی خارجی ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این رمز و راز اقتداری است که امروز ما در عرصه اقتصادی به دست آوردیم چرا که در ارزیابی توانمندی اقتصادی یک کشور به ذخایر ارزی موجود در بانک‌های خارجی نگاه می‌کنند که ما توانسته‌ایم ذخیره ارزی خودمان را در بانک‌های خارجی افزایش دهیم.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: اگر پول ملی ما امروز آسیب دیده دلیل اقتصادی ندارد بلکه دلیل آن سیاسی است چرا که ریل حرکت ما تغییر پیدا کرده و ما بیشتر از آن که به درآمد نفتی متکی باشیم به صادرات غیرنفتی اتکا داشتیم.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده، مجلس سعی می‌کند کمترین رابطه را بودجه سالانه کشور با نفت داشته باشد، یادآور شد: امیدواریم درآمد حاصل از نفت به صندوق توسعه ملی واریز شود تا پشتوانه تولید و اقتصاد باشد.

ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از سخنان خود به هویت استثنایی انقلاب اسلامی که رمز پیروزی و ماندگاری آن در سه دهه گذشته بوده است، اشاره کرد و گفت: این انقلاب بر شانه‌های توده‌های مردمی انقلابی استوار شده و شاهد بالاترین سطح مشارکت سیاسی هستیم.

این مسئول در ادامه سخنان خود افزود: انقلابی که کاملاً هویت مردمی و ملی دارد انقلاب برآمده از اراده ملت است که در صحنه‌های مختلف شاهد حضور آحاد مردم و مسئولان در کنار هم هستیم.

وی تصریح کرد: کمتر انقلابی را سراغ داریم که در طول نیم قرن اخیر توانسته باشد این‌گونه ارتباطش را با مردم حفظ کند.

ابوترابی‌فرد هویت دوم انقلاب را هویت دینی آن برشمرد و خاطر نشان کرد: این انقلاب از قلب کسانی جوشیده که دارای باورهای عمیق، راسخ و مستحکم دینی هستند که نمود این باور دینی را در استان اردبیل در روز تاسوعا و عاشورا مشاهده می‌کنیم که در تداوم نهضت عاشورایی و آموزه‌های دینی توانسته است در اوج اقتدار و عظمت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: آموزه‌های دینی که توسط معمار کبیر انقلاب و بنیان‌گذار عظیم‌الشأن انقلاب حضرت امام راحل به عنوان یک فقیه، عارف و فیلسوف زمان چهره‌ای شناخته شده که چنین مفاهیمی به شایستگی انتقال یافته است.

ابوترابی‌فرد از اردبیل به عنوان دیار عالم‌پرور و فقیه‌خیز یاد کرد و گفت: علمایی که در اوج تعبد، بی‌اعتنا به دنیا و استغنا از آن بودند که این خود رکن اصلی و هویت انقلاب اسلامی و رمز ماندگاری ما است./ک

برچسب ها: انقلاب ، ققیه ، هویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.