یوتیوپ در مصر مسدود شد

براساس حکم قاضی در مصر سایت یوتیوپ به مدت یک ماه در این کشور مسدود شده است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان پخش فیلم بی گناهی مسلمانان در دسامبر سال گذشته باعث اعتراضات گسترده ای در میان مسلمانان  در سراسر کشورهای دنیا شد.

گفته شده بود که سازنده واقعی این فیلم فردی به نام" سام باسیل" شهروند 52 ساله آمریکایی ساکن ایالت کالیفرنیاست و یک مصری ساکن کشور خارجی این فیلم را در یوتیوپ منتشر کرده است.

انتشار این فیلم در شبکه اینترنت با موجی اعتراضات مسلمانان در کشورهای خاور دور و نزدیک از جمله لیبی، مصر، یمن، ایران، سودان، تونس، پاکستان و بنگلادش و... روبه رو شده که آن را ضد اسلامی واهانت آمیز به پیامبر اسلام دانستند.

به گفته این خبرگزاری این دادگاه در قاهره از مقامات خواسته تا اقداماتی تا در مورد مسدود کردن سایت " یوتیوپ" و یا هر سایت دیگری که فیلم ضد اسلامی " بیگناهی مسلمانان" را پخش کرده اعمال کنند.
ماه گذشته دادگاهی در مصر غیابا 7 نفر را به دلیل دخیل بودن در ساخت این فیلم به مرگ محکوم کرد.

گوگل، مالک سایت یوتیوپ از حذف این ویدیو از  این سایت در سال گذشته خوداری کرده اما در مقابل در بعضی از کشورها از جمله مصر، لیبی، ایران، اندونزی دسترسی به این فیلم را به دلیل نقص قوانین آن کشورها محدود کرد.

در مجموعه اعتراضات علیه این فیلم در سال گذشته سایت یوتیوپ در بعضی از کشورها از جمله ایران، پاکستان، افغانستان و عربستان سعودی مسدود شد./ل

برچسب ها: حکم ، کشور ، مسدود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار