دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری کشورمان در پایان نامه خود به تاثیر اجرای برنامه مدون ترخیص بر کیفیت زندگی بیماران اسیکمیک قلبی پرداخت.

مریم بیدگلی گل خطبی، دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بیماری های اسیکمیک قلب که علت اصلی مرگ و میر در بیشتر کشورهای جهان از جمله ایران است مشکلات زیادی نیز در ابعاد گوناگون کیفیت زندگی ایجاد می کند.

وی گفت: یکی از اهداف تیم مراقبتی ارتقای کیفیت زندگی بیماران است که در بیماری های اسیکمیک قلبی این هدف صرفا در زمان بستری بودن بیمار در بیمارستان قابل دستیابی نبوده و نیاز به تداوم مراقب بعد از ترخیص دارد.

بیدگلی تصریح کرد: لذا این مطالعه با هدف تعیین تاثیر اجرای برنامه مدون ترخیص بر کیفیت زندگی بیماران اسیکمیک قلب انجام شد.

این دانشجوی کارشناسی ارشد پرستاری عنوان کرد: اجرای برنامه مدون ترخیص با افزایش کیفیت زندگی بیماران اسیکمیک قلب همراه است و از آنجا که کیفیت زندگی اکنون به عنوان شاخص کیفیت مراقب و درمان مطرح است توصیه می شود از آن در موقعیت های بالینی برای افزایش کیفیت زندگی بیماران اسکمیک قلب استفاده شود./ح

برچسب ها: پرستار ، ترخیص ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار