رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاكيد كرد

كاهش هزينه‌ها با مکانیزه شدن امور ثبتی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با مکانیزه شدن امور، مکاتبات در فضایی شفاف ارائه شده و هزینه تمام شده خدمات کاهش می‌یابد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، احمد تویسرکانی در نشست شورای قضایی استان قزوین، با بيان اين كه همه ما به عنوان یک مدیر وظیفه داریم توجه جدی به لوازم و ارکان مدیریت داشته باشیم، اظهار داشت: رکن اصلی مدیریت نگرش کلان به ماموریت‌ها و توجه به راهبردها و برنامه‌ریزی جهت دستیابی به اهداف است که باید با این کار کوتاه‌ترین و کم هزینه‌ترین راه را انتخاب کرد.

وی افزود: به لحاظ گذر زمان، افزایش آگاهی و ارتباطات سطح فرهنگ، دانش و توقعات مردم ارتقاء یافته و باید سطح خدمات قابل ارائه نیز به نسبت این توقعات افزایش یابد.

تویسرکانی تصریح کرد: سازمان ثبت، سازمانی است که تمامی افراد جامعه به نوعی با آن مرتبط بوده و از خدمات آن بهره‌مند می شوند، بنابراین سعی بر این است که بتوانیم با وجود محدودیت امکانات، خدمات مناسبی را ارائه دهیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با مکانیزه شدن امور، حجم چند میلیونی مکاتبات در فضایی شفاف ارائه می شود و هزینه تمام شده خدمات کاهش می‌یابد.

وی در خصوص افزایش سرعت انجام امور گفت: اصلاح شیوه‌های خدمت رسانی و انجام مسوولیت‌ها سبب تسریع در انجام امور و حذف مراجعات مکرر حضوری افراد خواهد شد.

هم‌چنین رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دیدار با کارمندان و سردفتران دفاتر اسناد رسمی، دفاتر ازدواج و طلاق استان قزوین گفت: الکترونیکی شدن امور به شفاف سازی و رفع ابهامات عملکرد ثبت اسناد کمک شایانی می‌کند.

تویسرکانی افزود: انقلاب اسلامی، انقلاب همه خوبی‌ها علیه بی عدالتی‌ها بوده و انقلاب ما مرهون خون‌های ریخته شده فراوانی است که امروز ما وارث این خون‌ها هستیم و وظیفه داریم به عنوان خدمت گذاران انقلاب در خدمت ملت شهیدپرور باشیم.

وی تصريح كرد: مستکبران از گذشته تا به امروز سعی داشتند با مانع تراشی انقلاب را ناکام گذارند اما توانستیم با رهبری مقام معظم رهبری و مجاهدت مردم این موانع را پشت سر گذاشته و شاهد درخشش ایران اسلامی در ابعاد مختلف باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: با توجه به تلاش دشمنان امروز وظیفه سنگینی را برعهده داریم و باید همه ما مسوولیت‌های خود را به بهترین نحو به انجام رسانیده و از تمامی ظرفیت‌ها بهره برده و خدمت بهینه تری را ارائه کنیم.

وی در خصوص تکالیف سازمان ثبت گفت: امروزه تمامی آحاد جامعه به لحاظ تثبیت مالکیت‌ها و موضوعات مرتبط با اسناد و املاک با سازمان ثبت در ارتباط هستند، بر این اساس در گذر زمان تکالیف ما حجیم تر شده اما منابع سازمان، منابع ثابتی است که این منابع نیازمند ارتقاء هستند.

تویسرکانی افزود: در حال حاضر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حال گذر از سیستم سنتی به سیستم مدرن است که گذر موفقیت آمیز از این مرحله توجه تمامی همکاران در مجموعه این سازمان در سراسر کشور را می‌طلبد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد: اصلاح فرایندها مصداق بارز باقیات و صالحات است چرا که نقش مهمی در ایجاد نظم اجتماعی داشته و درگذر زمان می‌توانیم بانی خیرات فراوان باشیم.

وی در خصوص مزایای الکترونیکی شدن امور ثبتی اظهار داشت: در ارائه خدمات ثبتی با مبادلات سنگین کاغذ و رفت و آمد بسیار مراجعین روبرو هستیم که الکترونیکی کردن امور سبب شده میزان بسیاری از مراجعات و هزینه‌های ارائه خدمات کاهش یابد.

تویسرکانی گفت: الکترونیکی شدن امور به شفاف سازی و رفع ابهامات مربوط به سلامت اداری، زمین خواری و غیره کمک شایانی خواهد کرد.

براساس اين خبر به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاك كشور؛ وی افزود: استقرار کامل این سیاست‌ها آثار عظیمی را در جامعه به همراه داشته چراکه آثار مثبت، ثبت اسناد و املاک متوجه تمامی افراد جامعه خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان كرد: با تغییر فرآیند و مکانیزه کردن امور هزینه ها را در خصوص مجموعه سازمان و نیز هزینه‌های تحمیلی بر مردم را کاهش داده که نتیجه این امر افزایش رضایتمندی مراجعان است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار