لاریجانی در جمع خبرنگاران:

وحدت برای امت اسلامی در شرایط کنونی امری ضروری است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وحدت برای امت اسلامی در شرایط کنونی امری ضروری است، گفت: هم اکنون در شعر روی مزار مرحوم اقبال لاهوری نگاه عزتمند امت اسلامی به طور کامل ظهور داده شده است.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  ظهر امروز (چهارشنبه 25 بهمن) در جمع خبرنگاران در لاهور پاکستان با بیان اینکه بازدید از مزار اقبال لاهوری یکی از برکات سفر به پاکستان بوده است،  گفت: به طور حتم یکی از شخصیت‌های نادری که فکر صحیحی را به جامعه اسلامی تزریق کرد مرحوم اقبال لاهوری است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه مرحوم اقبال لاهوری غرب را خوب می‌شناخت و نقایص آن را با خوبی درک می‌کرد، افزود: این تفکر موجب مطرح کردن نظریه احیای فکر اسلامی از سوی مرحوم اقبال لاهوری شد.

وی با اعلام اینکه براساس تفکر مرحوم اقبال لاهوری اخلاق و معنویت باید در تفکر اسلامی دیده و مستولی شود، یادآور شد: براساس تفکرات اقبال معنویت باید از دل اسلام بیرون بیاید.

لاریجانی همچنین به شخصیت سید جمال اسدآبادی اشاره کرد و گفت: به طور حتم تفکرات سید جمال یکی از عوامل پیشرفت در وحدت مسلمانان، انبساط و ترویج فکر اسلامی و امتیازات فکر اسلامی بر مسائل نژادی و قومی بوده است.

وی با یادآوری علاقمندی مرحوم اقبال لاهوری به ایران تصریح کرد: هم اکنون در شعر مزار این مرحوم به طور کامل نگاه عزتمند امت اسلامی ظهور داده شده است لذا از این رو وحدت برای امت اسلامی امری ضروری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه هم‌اکنون شاهد هستیم عده‌ای با پشتوانه غرب افکار تفرقه‌انگیزانه‌ای را ترویج می‌دهند اما باید بدانند که همه مسلمانان یک قبله، یک کتاب آسمانی و یک پیامبر و وجوه مشترکات بسیاری دارند.

لاریجانی با اعلام اینکه مسلمانان در اصول و فروعات ضروری مشترک هستند، یادآور شد: ممکن است در برخی از فروعات فرق داشته باشند اما این موضوع دلیل مناسبی برای اختلاف بین مسلمانان نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با یادآوری بازدید از مسجد پادشاهی لاهور، گفت: این مسجد از نظر زیبایی بسیار جذاب است از طرفی دیگر در چند سال اخیر به خوبی نگهداری شده است.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار