آيت‌الله آملي لاريجاني در جلسه مسئولان عالي قضايي:

مسئولان از بداخلاقي‌هاي سياسي و ايجاد تفرقه پرهيز كنند

رئيس قوه قضاييه گفت: مسئولان بايد حدود خود را بشناسند، همانطور كه قانون اساسي حدود و مسئوليت‌ها را مشخص كرده‌ است.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله آملي‌لاريجاني در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با اشاره به اين‌كه همانطور كه اصل وقوع انقلاب اسلامي مورد توجه بسياري از كارشناسان و جامعه‌شناسان بود، حضور حماسي و هميشگي مردم در دفاع از انقلاب آن هم پس از 34 سال و با وجود تمام فشارهاي خارجي، پديده‌اي شگرف و قابل مطالعه است، گفت: البته بسياري از غربي‌ها كه نگاهي مادي به زندگي دارند از درك نگاه معنوي حاكم بر انقلاب، مردم و مسئولان اين نظام عاجزند و همواره اين سوال برايشان مطرح است كه چگونه ملتي مي‌تواند با اين همه فشار و تحريم و توطئه عليه خود باز هم در صحنه دفاع از كشور و نظام خود حاضر شود.

وي با تاكيد بر اين‌كه «دين، رشته و حلقه اتصال قشرهاي مختلف مردم ايران است و همواره آنان را به صحنه مي‌آورد»، از اخلاق نيز به عنوان عامل ديگر حضور هميشگي مردم در دفاع از انقلاب نام برد و گفت: بسياري از مردم نيز علاوه بر حمايت ديندارانه از نظام با تمسك به اخلاق عزتمند خود، دفاع از انقلاب و كشور را وظيفه‌اي اخلاقي مي‌دانند، در حالي كه چه‌بسا حتي ظاهر ديني نيز ندارند.

** ولايت فقيه عامل همبستگي مردم است


رئيس قوه قضاييه همچنين «ولايت فقيه» را عامل بسيار مهمي در همبستگي مردم و حمايت هميشگي آنان از انقلاب دانست و افزود:‌ با وجود ولايت فقيه در كشور بن‌بستي وجود ندارد و اين نظام به رهبري حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري همواره به سوي قله كمال در حركت بوده است و مردم نيز با درك اين نعمت بزرگ و در پرتوي دينداري و اخلاق‌مداري، عزت‌مندانه و با اقتدار كامل پشتيبان نظام اسلامي بوده و هستند و همه مسئولان بايد شكرگزار اين نعمت‌ها باشند.

آيت الله آملي لاريجاني با تاكيد بر اين‌كه مردم انقلابي و بصير ايران اسلامي با وجود تمام فشارها، توطئه‌ها و تحريم‌ها عليه نظام اسلامي بازهم با حضور حماسي خود در صحنه دشمنان را نااميد كردند، گفت:‌ پيام انقلابي مردم به كشورهاي سلطه‌طلب اين بود كه فشارهاي شما بي‌فايده است و حتي نتيجه عكس مي‌دهد و مردم هوشمند و بصير ايران با درك شرايط و پي بردن به ماهيت اصلي فشارها و تحريم‌هاي استكباري كه عقب راندن مردم از آرمان‌هاي انقلاب است، اين تهديدها را به فرصتي براي نمايش دوباره اقتدار و عظمت نظام اسلامي تبديل كردند.

**مسئولان از بداخلاقي‌هاي سياسي و ايجاد تفرقه پرهيز كنند


رئيس قوه قضاييه نتيجه اقتدار و عظمت ملت ايران را قطع دست بيگانگان دانست و افزود:‌ مردم انقلابي ايران بارديگر ثابت كردند كه هرگاه دشمنان اين نظام در صدد ضربه زدن به اصل نظام هستند و سخت‌ترين فشارها را به مردم وارد مي‌كنند تا آنان دست از حمايت خود بردارند، اين مردم انقلابي باز هم ثابت‌قدم و استوار در صحنه حضور مي‌يابند.

آيت‌الله آملي لاريجاني پيام راهپيمايي 22 بهمن را براي مسئولان، لزوم خدمت‌رساني بيشتر به مردم، رعايت قوانين و اجتناب از ايجاد تفرقه در جامعه و بداخلاقي‌هاي سياسي و مجرمانه برشمرد و گفت: مردم با اين حضور حماسي اعلام كردند با توان و اقتدار و عزت و سربلندي از اين امور عبور مي‌كنند.

رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد:‌ مسئولان بايد حدود خود را بشناسند، همانطور كه قانون اساسي حدود و مسئوليت‌ها را مشخص كرده‌ است چرا كه مردم، بابصيرت كامل ميان مشكلات معيشتي خود و حمايت از اصل نظام تفكيك قائل شدند، و تمام‌قد در دفاع از نظام ايستاده‌اند. مسئولان بايد قدر بشناسند و اگر بي‌تدبيري‌هايي دارند بايد كنار بگذارند و از سخنان نادرست و بداخلاقي‌ها پرهيز كنند.

** مسئولان به رهنمودهاي رهبري توجه كنند


رئيس دستگاه قضا با تاكيد بر اين‌كه مقام معظم رهبري نيز همواره امر كرده‌اند كه مسئولان اختلاف‌هاي خود را به ميان مردم نكشانند، افزود:‌ مردم انقلابي ايران بخوبي مصداق‌ها را تشخيص مي‌دهند و اميدواريم تمام مسئولان نيز در مسير خدمت به اسلام و مسلمين و با اقتدار كامل، تحت ولايت مقام معظم رهبري حركت كنند.

گفتني است؛‌ در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي پيش‌نويس آيين‌نامه اجرايي نحوه اداره و نظارت بر بازداشتگاه‌هاي انتظامي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: آملی ، لاریجانی ، قوه ، قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار