بجنورد/

آزمون بهترین راه استخدام معلمان شرکتی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با تاکید بر اختصاص امتیاز برای استخدام نیروهای شرکتی در آموزش و پرورش، گفت: در کنار برگزاری آزمون استخدامی، آموزش و پرورش می‌تواند با امتیازاتی همچون در نظر گرفتن سال‌های حق‌التدریسی این افراد، اقدام به جذب نیرو کند.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ، قاسم جعفری ، در تشریح وضعیت معلمان شرکتی ونحوه جذب این افراد در مراکز آموزش و پرورش کشور، افزود: بر اساس مصوبه مجلس، آموزش و پرورش در صورتی که استخدامی از طریق آزمون داشته باشد باید اولویت با نیروهای شرکتی و حق‌التدریسی باشد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به انتقادات وارده از سوی معلمان شرکتی مبنی بر استخدام نشدن آنها از سوی آموزش و پرورش، ادامه داد: برخی از معلمان شرکتی که به وسیله بعضی از شرکت‌ها به کار تدریس مشغول شدند خودشان پیگیر این موضوع نبودند که آیا این شرکت موسسه وابسته به آموزش و پرورش بوده یا به صورت مستقل فعالیت می کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه بسیاری از معلمان شرکتی حدود یکسال یا کمتر از آن در این شرکت‌ها فعالیت کرده‌اند، یادآور شد: به طور حتم استخدام تمامی این افراد در آموزش و پرورش باید از طریق برگزرای آزمون باشد و جذب آنان بدون برگزاری آزمون با عدالت سازگاری ندارد.

وی، با یادآوری اینکه ضروری است برای نیروهای شرکتی امتیازی قایل شد، تاکید کرد: در حال حاضر آزمون بهترین روش ورودی برای استخدام معلمان شرکتی است که البته آموزش و پرورش می‌تواند اعلام کند هر معلم به ازای سال‌های حق‌التدریس، می‌تواند امتیازی کسب کند.

جعفری، با پیچیده خواندن موضوع استخدام معلمان شرکتی، تصریح کرد: متاسفانه در سال جاری هنوز اضافه کار معلمان رسمی پرداخت نشده است در این صورت چگونه می‌توان بدون برگزاری آزمون، معلمان شرکتی را جذب آموزش و پرورش کرد؟

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس نهم، با بیان اینکه اگر قرار بود آموزش و پرورش نیرویی استخدام کند دیگر نیاز به جذب معلم‌ها از طریق شرکت‌ها نبود، ادامه داد: وقتی آموزش و پرورش مسئولیت جذب این افراد را به شرکت‌ها سپرد بدین معنا بود که قصد دارد نیاز خود را به صورت مقطعی تامین کند و به هیچ وجه بحث استخدام مطرح نبوده زیرا اگر موضوع استخدام در میان بود خود آموزش و پرورش این کار را انجام می داد بنابراین در این شرایط هیچ کس نمی‌تواند نسبت به آن معترض باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه استخدام معلمان شرکتی باید با عدالت آموزشی همراه باشد، گفت: اگر قرار باشد تمام معلمان شرکتی و پیش‌دبستانی بدون آزمون در آموزش و پرورش استخدام شوند چیزی بالغ بر ۲۰۰ هزار نیرو باید جذب این وزارتخانه شود که بدیهی است در این صورت آموزش و پرورش علاوه بر ساماندهی این نیروها، با مشکل بودجه روبرو می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Germany
كاظم كاظمي
۲۱:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
جناب جعفري واقعا خيلي خوب قضاوت ميكنيد.شمابايدقاضي ميشديد.حق شماراخورده اند
Germany
صادقي
۲۱:۱۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
نماينده محترم پيش دبستانيهاهيچ ربطي به ماندارند.چرامعلمان شركتي رافداي اين پيش دبستانيها ميكنيد.اينهاكدام قراردادراباآموزش وپرورش بسته اند؟
Germany
حسني
۱۲:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
مامعلم شركتي دراولويت هستيم وآزمون خودراچندسال پيش داده ايم.چراماراقاطي پيش دبستانيهاميكنيد.آنهاهيچ قراردادي بادولت ندارند.فقط وفقط عادلانه قضاوت كنيد.ماحتماآخرت داريم هيچ نگران نباشيد.باتشكر
Germany
حسني
۱۲:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۱
مامعلم شركتي دراولويت هستيم وآزمون خودراچندسال پيش داده ايم.چراماراقاطي پيش دبستانيهاميكنيد.آنهاهيچ قراردادي بادولت ندارند.فقط وفقط عادلانه قضاوت كنيد.ماحتماآخرت داريم هيچ نگران نباشيد.باتشكر