صفارهرندی در دانشگاه صنعتی اصفهان:

جنگهای آمریكا فانتزی است

مشاور فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینكه جنگهای آمریكا فانتزی است، گفت: ارزیابی آنها از تحریم ها نشان داد كه هر چند ضرباتی بر ایران وارد شده است ولی این ضربات توان متوقف كردن ملت ایران در رسیدن به اهداف عالی را ندارد و از سوی دیگر معتقدند این تحریم ها باعث فرصت هایی برای ایران شده است، از همین رو امروز دشمن مسئله مذاكره را مطرح می كنند.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،صفارهرندی که در دانشگاه صنعتی اصفهان سخن می گفت ، در پاسخ به این سوال كه آیا در آستانه یا بعد از انتخابات آینده ریاست جمهوری با فضای فتنه مواجه خواهیم بود، افزود: آمریكا از انقلاب اسلامی ایران زخم های فروانی خورده است و هر روز این زخم ها بیشتر می شود.

وی با اشاره به دلایل دشمنی آمریكا با مردم ایران اسلامی، گفت: به چالش كشیده شدن آمریكا در كشورهای عراق و افغانستان، زمین گیر كردن هواپیماهای فوق مدرن جاسوسی آمریكا، شكست رژیم صهیونیستی در غزه از جمله مواردی است كه دشمنی امریكا را تشدید می كند.
وی با بیان اینكه دشمن دشمن است، اظهار كرد: دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می كند و اگر از راهكاری نا امید شود از در دیگری وارد می شود.
صفار هرندی گفت: همچنین وسوسه اینكه اوضاع ایران به واسطه تحریم ها آشفته است، دشمنان ایران را به این فكر انداخته با دست دادن به جریان اپوزسیون داخلی به جریانی فتنه گون در انتخابات آینده دامن بزند.
وی گفت: در عین حال برخی معتقدند فتنه ای در انتخابات آینده نخواهد بود زیرا نظام تجربه ای مناسب در این زمینه كسب كرده است و مانند فتنه ۸۸ بدون تصور از فتنه نخواهد بود و به واسطه رصد اوضاع و عناصر، برآورد دقیقی از حاضرین در صحنه وجود دارد.
این كارشناس سیاسی اظهار كرد: شبكه های اجتماعی دشمن كه در فضای مجازی و حقیقی در جریان فتنه كارا بودند از كارآیی افتاده اند و اپوزسیون داخلی و همچنین كسانی كه در نظام قرار دارند اذعان دارند دشمن گزینه آشوب را از دستور كار خارج كرده است.
وی گفت: علاوه بر این جریان اصلاح طلب برخلاف گذشته كه دم از خروج از حاكمیت دم می زد امروز معتقد است این كار اشتباه بوده و باید اصلاحات خود را از درون نظام پیگیری كند.
وی با بیان اینكه این جریان فضای آرامی را برای انتخابات می خواهد، ادامه داد: از همین رو امروز ایده بازگشت به حاكمیت در این جریان مطرح است و معتقدند باید قواعد بازی را قبول داشت زیرا كسی كه قواعد بازی را قبول ندارد و بعد از شكست در انتخابات مانند بچه ها قهر می كند، مورد پذیرش مردم و نظام نیست.
صفار هرندی در پاسخ به سوالی گفت: هر كدام از دوره های سازندگی، توسعه سیاسی و دولت نهم و دهم ریاست جمهوری درسهایی برای مقاطع بعدی دارد و نباید هر كدام از دوره ها را برباد رفته باید دید و در مجموع باید برآیند كلی آنها را بررسی كرد.
وی با اشاره به شش برابر شدن تعداد مقالات علمی كشورمان از سال ۸۳ تاكنون گفت: امروز در فناوری به نقطه ای رسیده ایم كه موجود زنده به فضا پرتاب می شود و در برخی رشته های علمی جزو ۱۰ كشور برتر جهان هستیم.
مشاور فرمانده كل سپاه با بیان اینكه قله نظام در علم، كسب مقام چهارمی جهان در سال ۲۰۲۵ است، افزود: رشد علمی ما نشان می دهد كه به این نقطه خواهیم رسید.

وی اظهار كرد: به اعتقاد من انگیزه ها و تجربه های ابتدای دولت نهم كه دولت بدون توجه به حواشی كمر همت را برای خدمت به مردم بسته بود، بهترین نگرشی است كه امروز كشور را در جاده پیشرفت قرار می دهد.
صفار هرندی در پاسخ به سوال دیگری گفت: افرادی كه می خواهند در انتخابات شركت كنند باید ظرفیت قبول شكست را داشته باشند و باید محكم اعلام كنند اگر شكست خوردیم بازی را به هم نمی زنیم.
وی با بیان اینكه محیط انتخابات شفاف بوده و باید باشد، افزود: در این سالها كه انتخابات در منظر مردم بوده هیچ نقطه غیر شفافی وجود ندارد و مردم احساس می كنند بازی نمی خورند و از همین رو اگر شفافیت و سلامت انتخابات را خدشه دار نكنند و كسی علیه آن تدارك خصمانه ای نچیند، انتخاب خوب برگزار می شود.
این كارشناس سیاسی ادامه داد: ارزیابی چهار نظر سنجی انجام شده نشان می دهد در ماههای گذشته تمایل به حضور در انتخابات حركت رو به رشدی داشته است و ۵۸ درصد اعلام كرده اند كه در انتخابات شركت می كنند و ۳۷ درصد هم گفته اند احتمالا شركت می كنند كه اگر نیمی از آنها شركت كنند چیزی حدود ۷۰ درصد مردم در انتخابات شركت خواهند كرد.
صفارهرندی در پاسخ به سوالی در خصوص دخالت سپاه و بسیج در امور سیاسی، گفت: ابتدای انقلاب وقتی سپاه شكل گرفت ۹۰ درصد برنامه های آن عقیدتی و سیاسی بود و ۱۰درصد نظامی، ولی با شروع جنگ سپاه ظرفیت های نظامی خود را قوت بخشید و به عنوان یك نهاد نظامی صرف شناخته شد.
وی گفت: سپاه از جنس ارتش های رسمی دنیا نیست بلكه عنصر عقیدتی و سیاسی در آن حضور دارد و این از همان ابتدا بوده است.
و ی افزود: بسیج نیز عائله سپاه نیست زیرا بسیج تفكری است كه به دنبال تحقق آرمانهای امام و تبعیت از رهبری است كه سازمان اصلی آن در زیر مجموعه سپاه قرار دارد و چه بسا فردی عضو یك حزبی و در عین حال بسیجی باشد.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینكه چگونه كاندیداها را محك بزنیم، گفت: این موضوع نسبی است و اگر در باره كسی حجت برای ما ثابت شد كه فلان كاندیدا با ملاك های انقلاب و امام (ره) و رهبری مطابقت دارد برای انتخاب كفایت می كند.
صفارهرندی در پاسخ با سوالی پیرامون قضایای اخیر، گفت: در این قضایا هیچ حرفی منصفانه تر از صحب مقام معظم رهبری نیست و هر چه ایشان در باره افراد و جنبه های این موضوع فرموده اند باید روی چشم ما قرار گیرد./ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.