بیانیه آیت‌الله اراکی در پی فاجعه کشتار شیعیان

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بيانيه‌اي تاکيد کرد: فاجعه كشتارشيعيان در عراق و پاكستان به دست تروريست‌هاي مزدور صهيونيسم و استكبار جهاني دل هر مسلمان وانسان با وجداني را به درد مي‌آورد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در پی فاجعه کشتار شیعیان در عراق و پاکستان آیت‌الله "محسن اراکی" دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن اين بيانيه شرح زیر است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

فاجعه كشتارشيعيان در عراق و پاكستان به دست تروريست هاي مزدور صهيونيسم و استكبار جهاني دل هر مسلمان وانسان با وجداني را به درد مي‌آورد.

بدون شك مرتكبان اين جنايت بزرگ وامثال آن از جنایت‌هایی که در سرزمین‌های اسلامی دیگر نظیر افغانستان و سوریه و بحرین و... رخ می‌دهد نه شیعه هستند و نه سنی، بلکه مزدوران مواجب‌بگیر دستگاه‌های جاسوسی استکبار جهانی وصهیونیسم بین‌الملل و نام‌هایی نظیر القاعده یا جنگجو و امثال آن جز ماسکی برای پنهان کردن چهره جنایتکاران اصلی نیست.

هدف از این رشته از جنایت‌ها برافروختن آتش کینه و دشمنی در بین مسلمین و زمینه‌سازی برای ایجاد جنگ فرقه‌ای در بلاد اسلامی است. علمای اسلام بالخصوص مشایخ الازهر مصر و سایر اصحاب فتوی و منبر و قلم وظیفه دارند تا با محکوم کردن این قبیل جنایت‌ها اذهان عامه مسلمین را نسبت به توطئه خطرناک دشمن بیدار نموده و آنان را به وحدت و پرهیز از هرگونه تفرقه فرا خوانند.

وظیفه حکومت‌ها و دست‌اندرکاران مسائل امنیتی کشورهای اسلامی، تلاش بیشتر در جهت برقراری امنیت برای همه شهروندان و کشف و مجازات عاملان این‌گونه جنایت‌هاست.

وظیفه نخبگان بالاخص اصحاب میز وحکم و رسانه‌های نوشتاری و شنیداری و گفتاری پرده‌برداری از نقش صهیونیسم و استکبار جهانی و مزدوران منطقه‌ای آنها در این جنایت‌ها وافشای دست‌های تبهکاری است که در پشت صحنه به مدیریت و حمایت از این جنایت‌ها پرداخته و مسببین اصلی این توطئه ضد بشری و ضد اسلامی‌اند.

مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی ضمن عرض تسلیت به دو ملت بزرگ عراق و پاکستان وبالاخص خانواده های شهدای اخیر حملات تروریستی در این دو کشور، برای شهدای این دو فاجعه بزرگ وسایر شهدای اسلام از خداوند بزرگ علو درجه مسئلت نموده و برای خانواده‌ها و بستگان آنان اجر جزیل وصبر جمیل مسئلت می‌نماید.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار