احمدي نژاد در ديدار وزير امور خارجه نيجر:

همکاري کشورهاي مستقل با يکديگر، صيانت از منافع و حقوق و شخصيت آنهاست

رييس جمهور با بيان اينکه سلطه گران به دنبال خدمت به ملت ها نبوده و حقوق ، منابع و آبروي ملت ها براي آنها بي ارزش است، خاطر نشان کرد: همکاري کشورهاي مستقل با يکديگر، صيانت از منافع و حقوق و شخصيت خود آنهاست.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي نژاد پيش ظهر امروز (سه شنبه) در ديدار محمد بازوم، وزير امور خارجه نيجر با اشاره به اينکه ايران و نيجر به لحاظ برخورداري از باور و ديدگاه هاي مشترک به هم نزديک هستند، اظهار داشت: تقويت روابط دو کشور به نفع هر دو کشور و ساير ملت ها خواهد بود و گسترش اين ارتباط به زيان هيچ کس نخواهد بود.
 
رييس جمهور اظهار داشت: ايران و نيجر دو کشور دوست و برادر هستند که هيچ نکته منفي در مسير گسترش روابط آنها وجود ندارد.
 
احمدي نژاد گفت: دو کشور از استعداد و ظرفيت هاي فراوان برخوردارند که مي توانند براي پيشرفت يکديگر از اين امکانات به صورت مشترک بهره ببرند.
 
رييس جمهور با اشاره به اينکه با توجه به شرايط امروز بين المللي کشورهاي مستقل وظيفه دارند، روابط خود را با يکديگر گسترش دهند، اظهار داشت: از نظر ملت ايران گسترش روابط ملل مستقل يک وظيفه است چرا که عده اي با نگاه استعماري و سوء استفاده از منابع ملت ها به دنبال گسترش سلطه بر آنها هستند.
 
وي با اشاره به اينکه ايران هيچ محدوديتي براي گسترش روابط با ملت هاي مستقل ندارد، تصريح کرد: گسترش همکاري دولت ها و ملت هاي مستقل منجر به ايجاد يک نظام جديد بين المللي خواهد شد، نظامي که بر پايه عدالت و دوستي شکل بگيرد همه از آن منتفع شده و منجر به تقويت برادري بين ملت ها مي شود.
 
احمدي نژاد خاطر نشان کرد: در زمينه هاي صنعت، کشاورزي، علم، فناوري و تجارت ظرفيت هاي زيادي براي همکاري هاي مشترک دو کشور وجود دارد که بايد فعال شوند.
 
محمد بازوم وزير خارجه نيجر نيز در اين ديدار با اشاره به تشکيل کميسيون همکاري هاي مشترک اقتصادي دو کشور اظهار اميدواري کرد: براي عملي شدن سريع تر توافقات اين کميسيون، نيجر تمايل زيادي براي بهره مندي از دستاوردها و توانمندي هاي علمي و صنعتي ايران دارد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار