نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری در شهرستان حمیدیه بیداد می کند و باید به این معضل به صورت جدی رسیدگی کرد.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ ناصر سودانی در جشن شهرستان شدن حمیدیه اظهار کرد: حمیدیه از مواهب خدادادی فراوانی بهره می برد که یکی از آنها امکان برداشت محصول کشاورزی به صورت سه بار در سال است که این نعمت در کمترین نقطه در کشور دیده می شود.


وی افزود: مردم شهرستان حمیدیه در طول جنگ، ایثارگری فراوانی برای کشور انجام دادند و برای بیرون راندن دشمن از سرزمین خود، همکاری و همفکری های فراوانی با رزمندگان ایرانی داشتند به گونه ای که برخی از آنها جان و خانواده خود را در این راه تقدیم کردند.


سودانی با اشاره به اینکه همه مردم این شهرستان شیعه هستند، عنوان کرد: کار کردن برای مردم حمیدیه اجر مضاعف برای مسئولان دارد و انتظار داریم دولت نگاه ویژه ای به این شهرستان تازه تاسیس داشته باشد.


وی عنوان کرد: امروز بیکاری در حمیدیه بیداد می کند و جوانان فراوانی در این شهرستان با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند در حالیکه در این شهرستان با وجود زمین های کشاورزی علاوه بر اینکه می توان محصولات فراوانی را تولید کرد ریشه بیکاری را به راحتی می توان خشکاند.


نماینده مردم اهواز در مجلس یکی از عوامل عدم توسعه کشاورزی در این شهرستان را تامین نشدن مناسب آب کشاورزی عنوان کرد و گفت: اگر آب به زمین های کشاورزی مردم این شهرستان برسد، حمیدیه قطب کشاورزی خوزستان و حتی کشور می شود زیرا زمین این شهرستان مرغوبیت بالایی دارد.


سودانی عنوان کرد: تامین کننده آب کشاورزی حمیدیه، رودخانه کرخه است ولی متاسفانه سدی در حال احداث است که ورودی آب به زمین های کشاوری منطقه را به حداقل می رسد که این امر در کنار خشکسالی سال های گذشته، کشاورزی این شهرستان و معیشت مردم که غالبا کشاورزی هستند را به شدت تهدید می کند.

 

وی تاکید کرد: از دولت انتظار داریم با طرح های کارشناسی، آب کرخه برای آبیار زمین های کشاورزی مردم را همچنان جاری نگه دارد تا کشاورزی که محصول آن به عنوان کالایی استراتژیک و تامین کننده امنیت کشور به شمار می رود نابود نشود./س
برچسب ها: بیکاری ، حمیدیه ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.