ارتش آزاد یعنی ...

جاشوا لاندیس نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی با اذعان بر اینکه در سوریه هر جا ارتش آزاد وجود دارد آشوب، ترس، ترور، و جرم و جنایت هماجاست بر تروریست بودن آنان تاکید کرده و با اشاره به چندپاره بودن مسلحین توطئه غرب در سوریه را شکست خورده دانسته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از التشرین، "هر جا تروریسم باشد، آشوب و آنارشیسم فراگیر می شود" این معادله ای ساده است که تمام سوری ها آن را به خوبی لمس کرده اند و هر کس که کمی حس حقیقت جویی داشته باشد واقعیت ملت سوریه را به راحتی درک می کند. از جمله کسانی که توانسته تا حدی این واقعیت را لمس کند مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه در ایالات متحده است، البته وی جمله خود را به سبک سیاست های چند پهلوی آمریکا بیان کرده و اظهار داشته است:

در مناطقی که گروه های به اصطلاح "ارتش آزاد" وجود دارد آشوب و جرم و جنایت و ترس و ترور هم همانجاست.

این جمله به سادگی اثبات می کند "ارتش آزاد" آمریکایی همان "مزدوران تروریست" به اصطلاح سوری هاست.

در همین راستا "جاشوا لاندیس" نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی اذعان داشت: در گزارشا های مرکز مطالعاتی تحت مدیریت او ثبت شده که با حضور ارتش آزاد در حسکه 40 هزار نفر از مردم این منطقه از ترس جان و ناموس خود به ترکیه فرار کردند.

وی همچنین اعتراف کرده که آمریکا، عربستان سعودی، و قطر حامیان اصلی ارتش آزاد هستند و هدف آن ها از حمایت های "بی شرمانه" نه حقوق بشر نه دموکراسی و نه اصطلاحات لو رفته این چنینی است بلکه آن ها قصد دارند توازن قدرت در منطقه را به نفع خود بر هم بزنند و برای آن ها فرقی ندارد که این مسلحین ارتش آزاد نامیده شوند یا تروریست مهم تحقق هدف آن هاست.

لاندیس اظهار داشت: حمایت نفطی غرب از مسلحین و تسلیح آشکار و پنهان آشوبگران با سلاح های پیشرفته (پدیده ای که در حلب اثبات شد) با هدف فشار بر دولت سوریه و گرفتن امتیازات سیاسی است، بنابراین اصطلاحاتی که این "تاجران سیاست" به کار می برند سرابی بیش نیست، هدف آنان قطعا حمایت از ملت سوریه و دموکراسی از این قبیل بهانه ها نیست.

غرب به دنبال امتیازاتی است که "کالین پاول" در سال 2003 منادی آن بود اما نتوانست به مقصود خود دست یابد. هدف اساسی ضربه زدن به محور مقاومت، دوری سوریه از کشور دوست و هم پیمان یعنی ایران، و به میز مذاکره "کشاندن" دولت های مخالف رژیم صهیونیستی و تحمیل پیش شرط هاست.

در پایان جاشوا لاندیس اذعان می کند علی رغم تمام فشارهای وارده بر دولت و ملت سوریه غرب شکست خورده و تاکنون جز کشتار مردم بیگناه، نابودی سوریه و تبدیل آن به جولانگاه قاتلین دیوانه چیزی حاصل نشده است. وی تاکید می کند چندپاره بودن به اصطلاح مخالفین سوریه و تشکیل فرقه های مختلف خود دلیلی بر شکست مخالفین است.

برچسب ها: ارتش آزاد ، سوریه ، ترور ، آشوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار