اردبیل/

آموزش‌های امداد و نجات با تفکر کشوری انجام شود

معاون آموزش تخصصی موسسه علمی و کاربردی هلال احمر ایران گفت: آموزش‌های تخصصی باید با تفکر کشوری یکپارچه و بدون محدودیت برگزار شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ محمد منتظری امروز در آغاز دوره تخصصی کشوری بهمن‌شناسی در سرعین افزود: سیاستی که ما در حوزه آموزش به ویژه تربیت مربیان تخصصی در پیش گرفتیم، سیاست توسعه آموزش‌ها با محوریت تخصصی و رساندن استان‌ها به خودکفایی در این زمینه است.

وی با بیان اینکه تمام هدف‌گذاری‌ها برای گذر از آموزش‌های عمومی و رسیدن به آموزش‌های تخصصی است، گفت: دوره‌های تخصصی که در سال‌های اخیر برگزار می‌‌شود اغلب در گروه‌های مهارتی و آموزشی خاص نظیر زلزله، نجات کوهستان، امداد جاده‌ای، برف و کولاک، بهمن و... است که همین آموزش‌ها به صورت یکپارچه و با تفکر ملی اجرایی می‌شود.

معاون آموزش تخصصی هلال ایران از مربیان آموزش دیده تخصصی به عنوان سفیران جمعیت هلال احمر برای رسیدن به نقطه ارزشمند مهارتی و تربیتی صحیح یاد کرد و افزود: ما سعی داریم با آموزش مربیان به صورت تخصصی آنها را به مناطق مختلف حتی و روستاها اعزام کنیم تا به عنوان سفیران هلال احمر آموزش‌های تخصصی را به نیروهای جدید انتقال دهند.

وی گفت: قرار نیست در یک استان نیروها آموزش تخصصی بهمن، کوهستان و برف و کولاک ببینند و در استانی دیگر سراغی از آموزش‌های امداد و نجات در حوزه دریا و نجات غریق صورت نگیرد که ما با یک کاسه کردن این آموزش‌ها در سطح کشور در تلاش هستیم تا نیروها همه فن حریف و در بخش‌های مختلف آموزش ببینند.

منتظری همچنین افزود: ما با بهره‌گیری از مدرسان زبده کشوری دوره‌های آموزشی تخصصی را در استان‌های مختلف و گاه به صورت متمرکز انجام می‌دهیم تا با کمترین مشکل امدادگران بتوانند در بروز حوادث در صحنه حاضر و آماده باشند.

وی گفت: اردبیل از جمله استان‌هایی است که در آموزش‌های تخصصی رشته‌های مختلف به ویژه امداد در بهمن و کوهستان با توجه به وقوع حوادث متعدد طی سال در این زمینه توانسته است به تبحر و کارآمدی لازم دست پیدا کند.

این مسئول در ادامه با ابراز خرسندی از برگزاری دوره تخصصی بهمن‌شناسی در اردبیل با حضور مربیان 31 استان کشور، افزود: این آموزش‌ها تنها تئوری نیست بلکه بخش عمده‌ای از آن عملی خواهد بود و در سال آینده نیز همین فرایند با قدرت ادامه می‌یابد./ب

برچسب ها: اردبیل ، هلال ، احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.