شهرکرد /

افزايش 2 برابري توليد مواد معدني در برترين معدن خاورميانه

توليد مواد معدني در برترين معدن غرب آسيا و خاورميانه ( معدن شهيد نيلچيان )، امسال 2 برابرافزايش يافت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :
رئيس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري گفت: امسال تاكنون، 15 هزار و 170 تن بوكسيت و آرژيليت از برترين معدن غرب آسيا و خاورميانه در استان چهارمحال و بختياري استخراج شده است.
ابراهيمي افزود: مواد معدني استحصال شده پس از استخراج به بوكسيت ويژه، بوكسيت درجه يك و آرژيليت ويژه و معمولي تبديل و در بازارهاي داخلي و خارجي به فروش رسيده است.
رئيس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري گفت: ‌اين مواد در صنايع آلومينيم، صنايع نسوز و ساينده ها كاربرد ويژه اي دارد .
وی افزود: اين مقدار مواد معدني با عيار 65 تا 75 درصد از ابتداي امسال استحصال شده كه در ايران و خاورميانه از نظر عيار و حجم ذخيره بي نظير است.
ابراهيمي گفت: بر اساس گمانه زني ها و مطالعات كارشناسان، 16 ميليون و 800 هزار تن بوكسيت و آرژيليت تا عمق 550 متري زمين در معدن شهيد نيلچيان وجود دارد كه با توسعه معدن در بخش لايه معدني در منطقه باجگيران و دوپلان، ميزان توليد مواد معدني ساليانه به 25 هزار تن افزايش مي يابد.
رئيس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختياري افزود: معدن منطقه باجگيران و دوپلان هم اكنون زمينه اشتغال مستقيم 100 نفر را فراهم كرده است.
ابراهيمي گفت: معدن بوكسيت و آرژيليت شهيد نيلچيان با حفاري 31 حلقه چاه بطول 5 هزار متر در محدوده اي به وسعت 200 هكتار درمنطقه باجگيران استان چهارمحال و بختياري واقع شده است كه از نظر نوع، كيفيت و مرغوبيت توليد، بعنوان بهترين معدن ايران، خاورميانه و غرب آسيا معرفي و ثبت شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.