کشف فرمول افزايش عمر ساختمان

نائب رئيس سازمان نظام مهندسي از کشف شدن فرمول افزايش عمر ساختمان در ايران خبر داد.

علي فرج‌زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه عمر مفيد ساختمان‌ها در ايران 30 سال است گفت: بسياري از ساختمان‌ها که در چند سال گذشته ساخته شده‌اند، برخي از ضوابط و اصول مقدرات ملي ساختمان را رعايت نکرده‌اند.
وي ادامه داد: براي افزايش عمر مفيد ساختمان‌ها بايد تمامي دستگاه‌ها مرتبط از جمله وزارت راه و شهرسازي، شهرداري‌ها و کارفرمايان اقدامات لازم را افزايش عمر ساختمان‌ها انجام دهند.
نائب رئيس سازمان نظام مهندسي در ادامه تصريح کرد: دستگاه‌ها با تعامل و همکاري و اجراي قوانين نظام مهندسي کيفيت ساخت‌ و ساز را با ارتقاء دهند.
فرج‌زاده در ادامه فرمولي را براي افزايش عمر مفيد ساختمان ارائه کرد و گفت: اجراي کامل قوانين و آئين نامه تبصره 34 نظام مهندسي ساختمان و اجراي مقدارت ملي ساختمان در تمامي موارد تنها راهکار افزايش عمر مفيد ساختمان است.
وي در ادامه يادآور شد: درصورتي مقدرات ملي ساختمان در ساخت‌وسازهاي امروز رعايت نشود پيگرد قانوني دارد.
وي خاطر نشان کرد: استفاده از مصالح استاندارد و منسجم شدن کارفرمايان ما شهرداران سبب افزايش عمر ساختمان‌ها در کشور مي‌شود، در همين راستا مهدي هاشمي رئيس سازمان نظام مهندسي کشور گفته بود عمر مفيد ساختمان در ايران بسيار کم است و با تلاش خود سعي درافزايش عمر آن تا 50 سال داريم./س
برچسب ها: مفید ، مصالح ، ساختمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار