محمدرضا داودنژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بازیگران جوان کمتر معنای زندگی با نقش را می‌فهمند/"آل پاچینو" و "رابرت دنیرو" هم معنای زندگی را می‌دانند

بازيگر پيكشوست سينما گفت: بازیگران جوان كمتر معنای زندگی با نقش را درك كرده و بیشتر با کسب تجربه بازی خود را ادامه می‌دهند.

محمدرضا داودنژاد بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در مورد سواد کلاسیک نسل جوان بازیگری در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه تعداد کمی از جوانان از تحصیلات کلاسیک در عرصه بازیگری برخوردار هستند و بیشتر آنها به صورت تجربی کار می‌کنند.
وی با اشاره به حضور بزرگان عرصه بازیگری در یک اثر و یک سکانس تصریح کرد: بزرگان و پیشکسوتان این حرفه معنای زندگی، با نقش را می‌فهمند که به بزرگترین آنها در آثار خارجی می توان به "آل پاچینو" و "رابرت دنیرو" اشاره کرد.
داودنژاد با اشاره به کاراکترسازی و همذات پنداری با نقش در عرصه بازیگری گفت: معتقدم قبل از ایفای نقش یک بازیگر باید کاراکتر سازی کند و به هنگام بازی رل مورد نظر را در خود حل کند.
این پیشکسوت عرصه تئاتر در خصوص تمرینات خاص یک هنرپیشه اظهار داشت: در هر دوره سنی، کاراکترها متفاوت و سرشار از گفتگو هستند و با یک  نگاه به گذشته می‌بینیم که انسان در هر دوره سنی و در هر لحظه متفاوت از لحظه دیگر کار و فکر می‌کند.
داودنژاد ادامه داد: باید یک هنرمند عرصه بازیگری با تمرینات خود بتواند از شخصیت واقعی اش دور شده و کاراکتر را جایگزین خود کند.
وی ابراز داشت: در آن زمان مخاطبان و حتی خود هنرمندان دیگر شاهد یک بازی یکسان از خود نیستند و در آ‌نجا است که یک بازیگر دست به خلق یک اثر هنری می زند و خود را ماندگار می کند.
بازیگر نقش "رضا طلا" در مجموعه "خاطرات مرد ناتمام" خاطرنشان کرد: امیدوارم نسل جوان تحصیلات و کسب دانش را فراموش نکنند و از بهره گیری از بزرگان این حرفه را برای بدست آوردن تجربیات از یاد نبرند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار