آيت‌الله آملي لاريجاني در ديدار با نخبگان و اعضاي هيات‌ علمي دانشگاه‌هاي استان گلستان:

رونمايي از ادعاي غربي‌ها مبني بر دفاع از حقوق بشر/ خارج كردن منافقين از ليست تروريست‌ها نقض حقوق بشر است

رئيس قوه قضاييه گفت: غربي‌ها فقط ادعا دارند كه براي صيانت از حقوق بشر تلاش مي‌كنند، در حالي كه خروج نام منافقين از ليست تروريست‌ها اين ادعاي آنها را نقض مي‌كند.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران به استان گلستان آيت‌الله آملي لاريجاني رئيس دستگاه قضا در دومين روز سفر خود به استان گلستان، صبح امروز پنج‌شنبه(10اسفندماه)در ديدار با نخبگان و اعضاي هيات‌ علمي دانشگاه‌هاي اين استان که در سالن همايش سازمان جهاد کشاورزي برگزار شد، اظهارداشت: مشکلات برخي نخبگان عمدتا در حيطه کاري دستگاه‌هاي اجرايي و قوه مجريه است لذا بنده در اين جايگاه مي‌توانم حامل پيام شما به مسئولان اجرايي و هم چنين مسئولان امر در مجلس شوراي اسلامي باشم.

وي با اشاره به رعايت حقوق بشر از نگاه مغرب زمين گفت: حقوق بشر در کشورهاي غربي و از نگاه آن‌ها با چالش‌هاي فراواني روبه روست لذا مسئله حقوق بشر يک مسئله ميان رشته‌اي است.

رئيس دستگاه قضا ادامه داد: موضوع حقوق بشر نيز از نظر تئوري و نظري موضوع قابل توجهي براي بحث دارد و لذا بحث‌هاي علمي آن نيز مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

آيت‌الله آملي لاريجاني درباره مواجهه مغرب زمين با مفاهيم حقوق بشري عنوان کرد: مغرب زمين نيز با دو مسئله نظري و مفهومي و حقوق پذيري حق در حقوق بشر مواجه است.

وي با اشاره به يکي از نظريه‌هاي فيلسوفان مغرب زمين گفت: يکي از فيلسوفان مغرب زمين معتقد است حقوق بشر براي بيان اختيار و اقتدار است لذا حق، يک سلطه است و قوانيني که حق بشري انشا مي‌کند تبعيضي براي انسان است.

وي ادامه داد: برخي فيلسوفان اين سرزمين معتقدند حق بايد براساس مصالح و منافع انسان باشد و برهمين اساس نسبت به حق موضع گيري مي‌کنند.

رئيس دستگاه قضا تصريح کرد: هر دوي اين نظريه‌ها مشکل دارند لذا اين تبيين‌ها طبق قوانين که متضمن حق انسان هستند يک سلطه محسوب مي‌شوند.

وي با اشاره به حفظ کرامت انساني با تاکيد بر احترام به حق متقابل انسان‌ها اظهار داشت: رعايت اين موضوع نيز در اين دين ما بسيار تاکيد شده و هم چنين در اعلاميه حقوق بشر هم مطرح شده است.

رئيس دستگاه قضا تاکيد کرد: تمام افراد و انسان‌ها از لحاظ حيثيت و کرامت و حقوق با هم برابرند زيرا همگي داراي عقل و کرامت انساني هستند.

آيت‌الله آملي لاريجاني با اشاره به اين که انسان‌هاي مغرب زمين حق را در يک چارچوب الحادي تبيين و تعريف مي‌کند گفت: اگر انسان را در اين چارچوب و در اين متن تعريف کنيم جايگاه کرامت انساني نيز در اين متن خالي خواهد ماند.

وي تصريح کرد: مغرب زمين با نگاه ليبراليسم يک حق را تصور مي‌کند و مي‌خواهد آن را با زور به ساير کشورهاي ديگر تزريق کند.

رئيس دستگاه قضا با بيان اين که حق آزادي انتخاب همسر يک حق به جاي در دنيا محسوب مي‌شود ادامه داد: جديدا شاهديم که مغرب زمين نيز انتخاب همسر از هم جنس را آزادانه خواندند زيرا چنين حقي را در هيچ جا ثابت نکردند و همچنين اين حق نيز هيچ مبناي فلسفي ندارد لذا به پاي زورگويي مي‌خواهند اين ادعاي خود را ثابت کنند.

 وي با اشاره به اتهام نقض حقوق بشر از سوي مستکبران و برخي کشورهاي مستعمر به ايران گفت: برخي ما را متهم به نقض حقوق بشر مي‌کنند و سوال ما از آن‌ها اين است که آيا در بحرين که مردم آن خواهان آزادي و استقلال راي در حکومت خود هستند آزادي است لذا شما در اين کشور پايگاه‌هايي داريد که نمي‌گذاريد مردم براي خود تصميم بگيرند.

آيت‌الله آملي لاريجاني تاکيد کرد: کشور ما به طور ميانگين در هر سال يک انتخابات برگزار مي‌کند که مردم با حضور گسترده و آزادانه خود راي خود بر صندوق‌ها مي‌اندازند که اين حضور گسترده و آزادانه نيز نشان دهنده روحيه آزاد طلبانه در کشور است.

رئيس دستگاه قضا با اشاره به اين که منافقين با اعتراف‌هاي رسمي خود و هم چنين پرونده‌هاي موجود و کشتارهاي خونين آميز در کشور اعتراف کرده بودند گفت: خارج کردن ليست آن‌ها از بين تروريست‌ها چه پيامي را در پي خواهد داشت لذا انجام اين کار خود دامن زدن به مسئله ضد حقوق بشر است.

وي با بيان اين که کشورهاي مغرب زمين فقط الفاظ قشنگ به کار مي‌برند ادامه داد: آن‌ها زماني که ديدند رسانه‌هاي بخش بين‌المللي ما صداي آزادي مردم برخي کشورهاي مورد سلطه آن‌ها را به تصوير کشيده است با حرکتي ناجوانمردانه اين شبکه‌هاي ماهواره‌اي را قطع کردند لذا اين عمل خود نيز حرکتي ضد حقوق بشر است.

رئيس دستگاه قضا خاطر نشان کرد: ما به الطاف خداوند معتقديم زيرا حق تعالي نيز در تمام برهه‌هاي زماني ما را کمک خواهد کرد و هر کسي از اين مواهب ديني بهره بگيرد مطمئنا پيروز خواهد بود.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار