يک شهر ديگر آمريکا در آستانه ورشکستگي

شهر ديترويت که زماني نماد شکوفايي اقتصادي آمريکا بود در آستانه ورشکستگي است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان ؛ پنجاه سال پيش ديترويت پنجمين شهر بزرگ آمريکا از نظر اقتصادي و مرکز صنعت خودروسازي آمريکا بود اکنون به يکي از بحران زده ترين شهرهاي اين کشور تبديل شده است. نيمي از جمعيت اين شهر به مناطق ديگر مهاجرت کرده اند. ديترويت در مقام هجدهم قرار دارد. بحران اقتصادي در ديترويت به حدي است که هر آن ممکن است ورشکستگي آن اعلام شود. رتبه اعتباري مالي اين شهر به پايين ترين حد خود سقوط کرده است. تحقيقات نشان مي دهد اين شهر از نظر مالي در وضع اضطراري قرار دارد و هيچ برنامه اي نيز براي حل اين معضل وجود ندارد. حال فرماندار ميشيگان بايد به فکر طرحي ضربتي براي نجات ديترويت باشد.

 البته بحران در ديترويت يک شبه بوجود نيامده است و چندين دهه است که ادامه دارد. کاهش شديد جمعيت ديترويت سبب شده است تا درآمدهاي مالياتي اين شهر کم شود. بعلاوه سقوط صنعت خودروسازي اين شهر نيز بسياري از فرصت هاي شغلي را از بين برده است.

گرچه دولت با حمايتهاي مالي از ورشکستگي صنعت خودرو جلوگيري کرد اما اين کمک هاي مالي نتوانست به حل بحران مالي شديد شهر ديتروت کمک کند. دو سال پيش مجله فوربز ديترويت را شهر اميد توصيف کرد اما اکنون اين شهر در صدر فهرست بدبخت ترين شهرهاي آمريکا در مجله فوربز قرار گرفته است. اين شهر هم اکنون چهارده ميليارد دلار کمبود بودجه براي پرداخت مستمري بازنشستگان و بيمه درماني آنها دارد.

بررسيها نشان مي دهد که سال گذشته حدود نيمي از صاحبان خانه در ديترويت حتي ماليات خانه هاي خود را پرداخت نکردند. دولت صدها ميليون دلار از بودجه ديترويت را کم کرده است و در سالهاي اخير نيز هزار نفر از کارمندان و کارگران دولت اخراج شده اند. فرماندار ميشيگان قصد دارد فردي را براي مديريت بحران با اختيارات گسترده منصوب کند. منتقدان مي گويند چنين فردي مي تواند هر کسي را از کار اخراج کند و همه قراردادها را لغو کند. جو هريس از مقامات سابق ديترويت گفت اختيارات گسترده چنين فردي مي تواند تاثير قابل ملاحظه اي بر زندگي کارمندان دولت و سياستمداران و اتحاديه هاي کارگري داشته باشد.



برچسب ها: آستانه ، ورشکستگی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار