اطلس تنوع زيستي قطب جنوب کشف شد + عکس

براساس تحقيقات اطلس تنوع زيستي گونه هاي موجود در عمق قطب جنوب ساخته شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگان به نقل از بخش علمي – پزشکي خبرگزاري ANSA ايتاليا ، اين اطلس تنوع زيستي گونه هايي که در عمق قطب جنوب زندگي مي کنند را نشان مي دهد.
 
براساس اين گزارش اين اطلس تنوع زيستي از اسفنج به سخت پوستان ، نرم تنان ساخته شده است.
 
گزارش اين تحقيق که توسط يک گروه به رهبري جوليان گوت آلماني از مرکز تحقيقات قطبي و دريايي آلفرد وگنر، در مجله حفاظت از طبيعت منتشر شده است .



مطالعه گونه هاي فهرست شده در اين دوره در اين قاره از سال 1956 تا به امروز پايه اي براي برنامه ريزي فعاليت هاي آينده را فراهم مي کند.
 
به گفته نويسنده اين تحقيق، اين اطلس ابزار مفيدي براي پژوهش در زمينه تنوع زيستي و به منظور توسعه فعاليت براي حفاظت از گونه هايي که در کف اقيانوس در قطب جنوب زندگي مي کنند، است .



اين مطالعه بر روي موجودات زنده، قابل رويت با چشم غير مسلح است که در نزديکي و يا بر روي بستر اقيانوس زندگي مي کنند مانند خارپوستان، اسفنج ها و صدف متمرکز شده است .


 
گونه هاي ثبت شده در اقيانوس جنوبي در اطراف قطب جنوب زندگي مي کنند .
 
بسياري از اطلاعات از مناطق مشرف به پلت فرم اطراف قاره قطب جنوب و مربوط به گونه هاي مورد مطالعه در عمق 800  متر است .



 گوت گفت : " مهم ترين نتيجه اين کار اين است که داده ها در طول سال ها توسط نهادهاي مختلف جمع آوري شده و در حال حاضر، نه تنها آزادانه در دسترس هستند، بلکه يک شيوه اي جامع براي تسهيل استفاده از آنهاشرح داده شدهاست ''.
 
او مي افزايد :   '' اين کار قطعا يک رويکرد بزرگ در اثر تلاش صرف شده توسط محققان است .''


 
سرشماري از گونه هاي بستر نيز براي تدوين يک اطلس کامل از گونه هاي ساکن اقيانوس جنوبي استفاده مي شود که در جولاي 2013 در بارسلونا ارائه خواهد شد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار