طباطبايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام کرد

لايحه حمايت از خانواده منتظر تاييد شوراي نگهبان / بازداشت تا 110 سکه مهريه

عضو کميسيون حقوقي مجلس گفت: لايحه حمايت از خانواده در کميسيون قضايي تصويب شده و براي تاييد نهايي به شوراي نگهبان ارجاع شده است.

سيدحميدرضا طباطبايي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران در رابطه با آخرين وضعيت لايحه حمايت از خانواده اظهار داشت: اين لايحه در کميسيون قضايي تصويب شده و براي تاييد نهايي به شوراي نگهبان ارجاع شده است.

وي ادامه داد: با اجرای لایحه حمایت از خانواده مشکل زندانیان نفقه و مهریه حل مي‌شود و طبق ماده 22 این قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی اگر زوج نتواند مهریه را پرداخت کند، چنانچه در حد 110 سکه باشد، میتوان وی را بازداشت کرد اما بیش از 110 سکه امکان بازداشت وجود ندارد و مطابق ماده ۲ قانون محکومیت‌های مالی با زوج رفتار خواهد شد.

طباطبايي با بيان اينکه ضمانت اجرايي در قانون نحوه اجراي محکوميت‌هاي مالي، بازداشت است تصريح کرد: اجراي اين ضمانت(بازداشت) تا 110 سکه قابل اعمال بوده و بالاتر از عمومات اجراي احکم مانند توقيف اموال، دريافت پول نقد و ... استفاده مي‌شود.

اين عضو کميسيون حقوقي مجلس در پايان از تاييد شوراي شوراي نگهبان ابراز اميدواري کرده و خاطرنشان کرد: طي هفته آتي نتيجه تاييد شوراي نگهبان اعلام خواهد شد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار