خوزستان/

افزايش توليد در گرو افزايش مواداوليه

مديرعامل گروه ملي صنعتي فولاد ايران گفت: در صورت افزايش مواداوليه مي‌توانيم توليد خود را افزايش دهيم.

به گزارش باشگاه جبرنگاران خوزستان، علي‌محمد شهرباف اظهاركرد: از ابتداي امسال تاكنون يك ميليون و 216 هزار تن محصول نهايي و 311 هزار تن شمش در اين كارخانه توليد شده است.

وي افزود: در توليد شمش شاهد رشد 3 درصد و در توليد محصول‌نهايي شاهد كاهش يك درصدي هستيم.

شهرباف تصريح‌‌كرد: در سال 91 تعميرات اساسي چند واحد از كارخانه خود را انجام داديم كه اين موضوع موجب شد تا حدودي كاهش توليد داشته باشيم؛ البته در سال جاري مواد اوليه دريافتي كارخانه 4 درصد كاهش يافت كه از جمله دلايل كاهش و دريافت مواداوليه مي‌توان به سهميه‌اي بودن آن اشاره كرد.

مديرعامل گروه ملي صنعتي فولاد ايران با بيان اين‌كه در هر ماه توليد شمش گروه ملي به 30 هزار تن مي‌رسد و بخشي از شمش مورد نياز شركت را تامين مي‌كند، خاطرنشان‌كرد: بيش از 70 درصد مواداوليه خود را نيز از شركت فولاد خوزستان تامين مي‌كنيم. سالانه حدود 900 هزار تن شمش از كارخانه فولاد خوزستان دريافت و 340 هزار تن شمش از كارخانه شمش گروه ملي تامين مي‌كنيم.

وي اظهاركرد: از نظر مالي امكان تامين مواداوليه را داريم اما سهميه‌بندي‌ها مانع از دريافت مواداوليه بيشتر مي‌شود. سالانه به يك ميليون و 540 هزار تن شمش نياز داريم اما اگر مواداوليه بيشتري به دست ما برسد با توجه به ظرفيت بالاي توليد امكان افزايش توليد را خواهيم داشت.

شهرباف از محقق شدن 95 درصدي برنامه گروه ملي در سال جاري خبر داد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.