گزارش/

مروري بر مهمترين عناوين خبري دانشگاه در مهرماه 91

مهمترين عناوين خبري حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران در مهرماه 91 را در گزارش زير بخوانيد.

مهمترين عناوين خبري حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران در مهرماه 91 را در گزارش زير بخوانيد.

سعيد مستغاثی: سينمای ايران از گفتمان انقلاب اسلامی دور شده است

يک کارشناس فرهنگی گفت: بر اساس القائات 200 ساله غرب که جدايی دين از زندگی، فرهنگ، هنر و علم را تبليغ کرده، اين تفکر ارتجاعی در ذهن برخی مسئولين ما باقی ماند، لذا هويت و ايدئولوژی اسلامی را از سينما کنار گذاشتند.



عطايي‌فر: حفظ وحدت رويه لازمه شور و نشاط انتخاباتي در دانشگاه است

دبير انجمن اسلامي دانشگاه شهيد چمران اهواز گفت: اگر چنانچه هر تشكل دانشجويي برنامه‌ها و افکار خود را به جانبداري از يك حزب و قطب اختصاص دهد در اين صورت به رسالت اصلي خود عمل نکرده و رقابت غيرسازنده را در دانشگاه رقم مي‌زند.

عليرضا مهري: 84 درصد دانشگاه‌هاي كشور با گرفتن پول و هزينه اداره مي‌شوند

دانشجوي كارشناسي نفت دانشگاه تهران درباره مساله دانشجويي پولي گفت: تنها 16 درصد از دانشگاه‌هاي كشورمان، دولتي هستند و 84 درصد آنها با گرفتن پول و هزينه اداره مي شوند،‌لذا توجيه جلوگيري خروج دانشجويان از كشور براي تاسيس دانشگاه پولي، مناسب نيست.

ثابتي: قطع شبکه‌هاي ايراني با هدف جلوگيري از انتقال گفتمان اسلامي

مسئول بسيج دانشگاه تربيت مدرس گفت: غربي‌ها مي‌پندارند که بهترين شيوه براي جلوگيري از انتقال گفتمان انقلاب اسلامي مسدود کردن شبکه‌هاي ايراني است چراکه آنها مي‌دانند اگر چنين حرکاتي را انجام ندهند تمدن غرب رو به نابودي مي‌رود.

بيانيه 7200 نفر از اساتيد دانشگاه‌ها: تحريم شبکه‌هاي برون مرزي نشانه هراس غرب از ايران است

7200 نفر از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در محكوميت اقدام كشورهاي اروپايي در تحريم شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما جمهوري اسلامي ايران بيانيه‌اي را منتشر كردند.



اميريان: گردنه‌هاي سخت اقتصادي را با همدلي پشت‌سر مي‌گذاريم

دبير سابق تشکيلات دفتر تحکيم وحدت گفت: اميدوارم با همکاري مردم و مسئولان گردنه‌هاي سخت اقتصادي را با موفقيت پشت‌سر گذاشته و انسجام و اتحاد و همدلي را در کشور فراهم کنيم.

يادداشت/ مرگ تدريجي يك دانشگاه

احمد ميانجي در يادداشتي به بررسي وضعيت دانشجويان در دانشگاه مفيد و لزوم اهتمام مسئولان براي بهبود فضاي فرهنگي دانشگاه مفيد پرداخته است.

تدريس نهج‌البلاغه توسط رئيس ستاد ميرحسين موسوي در دانشگاه مفيد

رئيس ستاد انتخاباتي ميرحسين موسوي در انتخابات 88 در دانشگاه مفيد قم مفتخر به تدريس نهج‌البلاغه شد.

2 شهيد گمنام ميهمان خاک واحد علوم و تحقيقات شدند

همزمان با طنين‌‌انداز شدن صداي ملکوتي اذان ظهر در دانشگاه علوم و تحقيقات پيکر پاک 2 شهيد گمنام هشت سال دفاع مقدس در خاک اين دانشگاه آرميدند.



پهلوان: دست‌و پا زدن اصلاح‌طلبان بدون عذرخواهي از مردم راه به جايي نمي‌برد

دبير سياسي جامعه اسلامي دانشجويان با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در رابطه با عاملان فتنه 88، گفت: اصلاح‌طلبان اگر خواهان حضور مجدد در عرصه‌ سياسي کشور هستند راهي جز برائت از عملکرد گذشته خويش و عذرخواهي از مردم ندارند.

رضايتي در واکنش به سخنان عارف: "كاري نكنيد دستور بدهم از سالن بيرونتان كنند" را چه کسي به دانشجويان گفت؟

دبير كل اتحاديه انجمن اسلامي مستقل كشور گفت: آقاي عارف زماني که محمد خاتمي در دانشگاه به دانشجويان حاضر در سالن که از وي سوال مي‌کردند، مي‌گفت: "آدم باشيد! كاري نكنيد كه دستور بدهم از سالن بيرونتان كنند"، چرا سکوت کرديد و حرفي از بسته بودن فضاي سياسي در دانشگاه نزديد؟

نامه اعتراضي جمعی از ایثارگران جهاد دانشگاهی به رئیس این نهاد: براي حمایت از کاریکاتوریست هتاک چه توجيهي داريد؟

در حالی که اقدام توهین آمیز کاریکاتوریست هتاک روزنامه شرق جای هیچ گونه دفاعی ندارد حمايت برخي رسانه‌ها براي تطهیر عمل وی چه مفهومي دارد؟

محسن رضايي: نگاه ضعيف دولتمردان به کارآفريني زمينه‌ساز مشکلات اقتصادي است

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: متاسفانه به رشته کارآفريني بسيار کم توجهي شده و نگاه ضعيف دولتمردان به کسب و کار و کارآفريني مشکل ساز شده است تا جايي که علوم مربوط به کسب‌و‌کار با تاخير وارد کشور مي‌شود.

شمسايي: مجلس از ناديده گرفتن سهم جوانان در وزارتخانه ورزش و جوانان جلوگيري کند

عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي گفت: مسولان بايد با اتخاذ تدابيري علاوه بر تدوين آيين ويژه جوانان در حفظ و ارتقاء اهميت اين حوزه در کنار تربيت‌بدني تلاش مضاعف داشته باشند.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار