سنندج/

حضور طراحان کردستانی با 87 اثر در جشنواره مد ولباس فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلای کردستان گفت: طراحان مد و لباس استان برای اولین بار با ارائه 87 اثر از لباس های کردی مردانه و زنانه، مانتو شلوار و زیور آلات استفاده شده در دومین جشنواره بین الملی مد و لباس فجر تهران شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، میمنت آبادی افزود: شناسایی و معرفی ویژگی های قوم کرد از طریق ارائه لباس های ویژه مناطق کردنشین ایران و همچنین زیور آلات مخصوص لباس های زنانه از مهمترین دلایل شرکت طراحان مد ولباس استان در این جشنواره است.
وی گفت: لباس های کردی زنانه و مردانه مورد استفاده استان و مناطق کردنشین غرب کشور بنا به ویژگی رعایت کامل حجاب و پوشیدگی اسلامی و هچنین جلوگیری از تهاجم فرهنگی لباس های خارجی می تواند الگویی مناسب برای طراحان کشور باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در این راستا برنامه ریزی های لازم برای راه اندازی جشنواره استانی مد و لباس کردستان با همکاری ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی در سال آینده در حال شکل گیری است.
میمنت آبادی با اشاره به ایجاد نشاط در جامعه به دلیل تنوع در رنگ و شکل و رعایت حجاب اسلامی افزود: لباس کردی مناطق مختلف غرب کشور می تواند به عنوان الگوی فرهنگ ایرانی - اسلامی در جهان مطرح شود.
وی با بیان اینکه دومین جشنواره مد و لباس فجر در مصلای امام خمینی (ره) تهران از 13 تا 23 اسفند پذیرای بازدید کنندگان است گفت: غرفه استان کردستان بزرگترین غرفه در میان استان های کشور در بخش امور استان ها است/ع
برچسب ها: طراحان ، جشنواره ، مد ، لبلس ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.