در نشست خبری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با مدیر عامل بنیاد بازی‌های رایانه ای مطرح شد:

باید با تولیدات مؤثر بازی‌های رایانه ای خلاء‌های موجود را پر کرد

بسیاری از جنگ‌های آینده از طریق بازی‌های رایانه‌ای برای کودکان و نوجوانان و تاثیرات فرهنگی به وجود آمده آن در جامعه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشست مشترک "علی حکیم جوادی" معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با "دکتر بهروز مینایی" مدیر عامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد."علی حکیم‌جوادی" معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این نشست گفت: تفاهم نامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای یکی از موضوعات مهم فرهنگی کشورها شده و در عین حال در بخش اقتصادی نیز این هنر هم را ایفا می‌کند.
وی ادامه داد: در بخش اقتصاد خیلی از کشورها در بازی های رایانه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنند زیرا بازگشت سرمایه آن قابل توجه است.
"جوادی" تصریح کرد: ورود فرهنگ‌های بیگانه از جانب کشورهای دیگر و احاطه فرهنگی نسل جوان از طریق صنعت بازی‌های رایانه‌ای باید مورد توجه قرار گیرد.
وی عنوان کرد: بازی‌های رایانه‌ای به صورت هدفمند مورد توجه کشورهای مختلف قرار می گیرد و بسیاری از جنگ‌های آینده از طریق این بازی‌ها به کودکان و نوجوانان القا می شود که تاثیرات فرهنگی بدی در جامعه دارد و از  لحاظ اجتماعی موجب شکل گیری موضوعات خشونت‌آمیز خواهد شد.
"جوادی" بیان کرد: برای جلوگیری از این امر باید با تولید بازی‌های رایانه‌ای و تولید موتورهای بازی این خلاء را پر کرده و در حوزه صادرات در عرصه‌ی گیم مطرح شویم.
"جوادی" تصریح کرد: بیشترین وظیفه ما در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایجاد بستر و تسهیلات لوازم در حوزه‌های آی‌تی است.
وی افزود: در شبکه ملی اطلاعات تمهیدات لازم در نظر گرفته شده تا با باند بیشتر، اطلاعات تولیدی نیز در کشور جهت داده می شود.
"جوادی در ادامه بیان کرد: مراکزی در استان‌های مختلف و تهران در حال راه‌اندازی هستند و این امکان برای بازی‌سازی وجود دارد تا خدمات مورد نیاز خود را تامین کند.
"جوادی اظهار داشت: راه‌اندازی و ارتقاء ایمیل بومی و بدافزار بد افزار بومی از برنامه‌های آینده ما است.
"جوادی" در پایان خاطر نشان کرد: شبکه ملی اطلاعات به دنبال محتوا بوده و بازی به عنوان یکی از اطلاعات پر محتوا همیشه مورد توجه گروه‌های مختلف بوده است و امیدوارم با حمایت‌های دولتی، بخش بازی بیش از پیش با رونق مواجه شود./ص
برچسب ها: نشست ، خبری ، وزیر ، ارتباطات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار