خراسان/سرپرست میراث فرهنگی بشرویه خبر داد

برپایی دو بازارچه نوروزی در بشرویه

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه گفت: در آستانه فرارسیدن سال نو دو بازارچه نوروزی در شهرهای بشرویه و ارسک برپا می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، هاشم اتفاقی در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در بشرویه اظهار کرد: با فرارسیدن سرسبزی بهار طبیعت و عید باستانی نوروز، سفرهای مسافران و گردشگران به نقاط مختلف کشور آغاز می‌شود.

تردد 200 هزار خودرو طی ایام نوروز سال گذشته در بشرویه

وی ادامه داد: طبق آمار ستاد تسهیلات سفر در سال گذشته میزان تردد مسافران در شهرستان بشرویه بیش از 200 هزار خودرو با ضریب چهار نفر بالغ بر 800 هزار نفر مسافر اعلام شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه با اشاره به بحث اسکان مسافران در مدارس افزود: در ایام نوروز بیش از 5 هزار نفر در مدارس، قریب به 10 هزار نفر در مراکز اقامتی و مهمانسراهای ادارات و بالغ بر 8 هزار و 500 نفر در چادرهای مسافرتی در این شهرستان اسکان یافتند.

اتفاقی یادآور شد: در سه مورد از اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری بشرویه شامل موزه، بافت تاریخی و امامزاده محمد‌ابن‌اصغر(ع) هوگند بیش از 20 هزار نفر مسافر و گردشگر حضور داشته‌اند.

*آغاز ستاد تسهیلات نوروزی بشرویه از 28 اسفند‌ماه جاری

وی عنوان کرد: سال گذشته 12  آموزشگاه با 75 کلاس و سه سوئیت با تجهیزات کامل برای اسکان مسافران در شهرستان در نظر گرفته شده بود.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه با اشاره به اقدامات پیش روی ستاد تسهیلات سفر برای ایام نوروز 92 گفت: ستاد از 28 اسفندماه به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند و در مبادی ورودی و خروجی شهر چادرهای هلال احمر برای راهنمایی مسافران نصب می‌شود.

اتفاقی از برپایی دو بازارچه نوروزی در شهرهای بشرویه و ارسک در ایام نوروز خبر داد و اذعان داشت: این بازارچه‌ها در محل مجتمع رفاهی امام رضا(ع) بشرویه و ارسک برپا می‌شود و سوغات محلی و صنایع دستی این شهرستان و خراسان جنوبی را عرضه می‌کنند.

*ایجاد دو ایستگاه معرفت و کشیک بهداشتی و داروخانه‌های بشرویه در ایام عید

وی نصب بنرهای راهنمای مسافران، برگزاری مراسم ویژه تحویل سال و سفره هفت سین، اجرای طرح تور گردشگری در بافت تاریخی و موزه خصوصی، توزیع اقلام فرهنگی، توزیع کیسه‌های زباله برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست و آمادگی مدارس و هیئت‌های مذهبی برای اسکان مسافران را از برنامه‌های پیش‌بینی شده ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بشرویه برشمرد.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه اضافه کرد: اقامه نماز جماعت، ایجاد دو ایستگاه معرفت برای پاسخگویی به سئوالات شرعی، اقامه نماز جماعت، کشیک تمام وقت مراکز بهداشتی و داروخانه‌ها، تهیه لیست کشیک اصناف و واحدهای ارائه دهنده خدمات و جشن رهاسازی ماهی‌های قرمز از دیگر برنامه‌های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در این شهرستان است.

*ضرورت استفاده از تمامی امکانات برای معرفی بشرویه به مسافران نوروزی

اتفاقی تصریح کرد: در ایام نوروز با استفاده از تمامی امکانات این شهرستان باید درصدد باشیم تا فرهنگ مردمان این منطقه و فرهنگ‌های خاص بشرویه را به هموطنان مسافر معرفی و انتقال دهیم.

وی افزود: ایام تعطیلات نوروزی بهترین فرصت برای معرفی و شناساندن آثار باستانی، میراث فرهنگی و ظرفیت‌های گردشگری از قبیل کویر این شهرستان به مسافران نوروزی است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه خاطرنشان کرد: امید است با تدابیر اتخاذ شده و برنامه‌هایی که در ایام تعطیلات نوروز در این شهرستان انجام می‌شود بتوانیم فرهنگ‌های اصیل، صنایع دستی، اماکن تاریخی و فرصت‌های گردشگری بشرویه را به خوبی برای هموطنان و مسافران نوروزی معرفی کنیم.
برچسب ها: بشرویه ، گردشگری ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.