عضو هيئت‌ رئيسه مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مجلس به طرح "ساماندهي تعطيلات" روي خوش نشان نمي‌دهد

عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: در گذشته طرح‌هايي براي ساماندهي تعطيلات مورد بررسي قرار گرفته که يکي از اين طرح‌ها پيشنهاد جايگزيني مناسبت‌هاي ملي بود اما مجلس به آن روي خوش نشان نداد.

حسين سبحاني‌نيا در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به طرح ساماندهي تعطيلات در مجلس گفت: اين طرح هنوز مورد بررسي واقع نشده اما در گذشته براي کسر و يا ازياد تعطيلات طرح‌هايي را داشته‌ايم.

وي در ادامه با اشاره به اين مسئله که مجلس آمادگي اضافه کردن تعطيلات گسترده را ندارد، بيان کرد: امکان جايگزيني تعطيلات به اين دليل که هر کدام از اين مناسبت‌ها اهميت خاص خود را داراست امکان‌پذير نيست.

سبحاني‌نيا با اشاره به اهميت برخي از تعطيلات خاص تصريح کرد: مطمئنا در انحناي ارزيابي تعطيلات و يا عدم تعطيلي مناسبت‌ها نگاه وسيعي قرار دارد.

عضو هيئت‌رئيسه مجلس در مورد مخالفت برخي مراجع و علما با طرح ساماندهي تعطيلات و حذف برخي از مناسبت‌هاي مذهبي گفت: در مورد اين نوع ساماندهي‌ها در گذشته نيز طرح‌هايي مورد بررسي قرار گرفته که يکي از اين طرح‌ها پيشنهاد جايگزيني مناسبت‌هاي ملي بود اما مجلس به آن روي خوش نشان نداد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: بايد زمينه فراهم شود و مجددا اين موارد را بررسي کنيم اگر برخي از همکاران نظريه و يا زمينه قابل طرح ارائه دهند، مطرح خواهيم کرد.

گفتني است در اين طرح قرار است 7 روز از تعطیلات رسمی کشور شامل روزهای 29 اسفند، یک روز از 4 روز تعطیلی عید نوروز، 15 خرداد و 12 فروردین حذف شود همچنین شهادت امام رضا(ع) فقط در مشهد تعطیل بوده و شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت امام صادق(ع) فقط در قم تعطیل است و مابقی کشور تعطیل نیست.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار