اصفهان/

معرفی برگزیدگان سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات

برگزیدگان بخش های مختلف سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات در مراسم اختتامیه این جشنواره تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  در بخش تدوین فیلم "یک روز" به کارگردانی "فخرالسادات فاطمی" و به دلیل ساخت و پرداخت خلاقانه مقام اول را کسب کرده و برنده دیپلم افتخار و 5 میلیون ريال شد.

فیلم "به رنگ چادر مادرم" به کارگردانی "زهرا کاظمی" مقام دوم را به خود اختصاص داد و 5 میلیون ريال در یافت کرد.

فیلم "خواب عمیق" به کارگردانی "یاشار منوچهری" به دلیل فیلم اثرگذار، برنده مقام سوم در بخش تدوین شده و برنده 5 میلیون ريال شد.

همچنین در بخش فیلمنامه نیز گروه داوری شامل ناهید طباطبایی، علی خدایی و محمدعلی نجفی، فیلمنامه "خواب آلبالو" نوشته سید گلزار رضوی به دلیل نگارش فیلمنامه با ساختار درست را مستحق عنوان نخست دانست و 15 میلیون ريال را به آن اعطا کرد.

همچنین فیلمنامه های "علی مدهوشیان و عیسی عبدالهی" به دلیل جلوه حس انسان دوستی در آن برنده 10 میلیون ريال به عنوان مقام دوم شدند و فیلمنامه "ارغوان" نوشته نسیم محمدی فارسانی عنوان نخست را کسب کرده و جایزه 5 میلیون ريال را دریافت کرد.

براین اساس هیات داوران جایزه ویژه ای را نیز به دلیل نگارش فیلمنامه انیمیشنی سال نو نوشته "نگار سنمار" در نظر گرفتند و 15 میلیون ريال را به آن اهدا کردند.

در بخش فیلمنامه هیات داوران، "بایرام یومورتاسیون" از محمود صالحیان و "سوز مینا" از نسیم سیفی پور، "مرز گمشده" از آذر ثوابی، "او مجسمه نیست" از راضیه مکاریان، "عروسک هاس بی آغوش" کار مشترک از محمد پسران رزاق و لیلا جعفری، "هویت" از توفیق امانی و "پفک" از صدیقه شیرازی را شایسته تقدیر دانستند.

در بخش آثار مستند نیز که با داوری جمشید ارجمند، ارد زند، رویا نونهالی، احمد طالبی نژاد و غلامرضا مهیمن صورت گرفت فیلم "سرزمین سرد" به کارگردانی شهریار پورسیدان به دلیل نگاه واقع گرایانه ، بی تکلف و سرشار از عاطفه مقام اول را به خود اختصاص داد و 20 میلیون ريال را دریافت کرد.

"فصل غمناک زندگی" از بابک سراب نیز به دلیل توجه ویژه به معضل نگهداری سالمندان در منزل به عنوان مقام دوم برگزیده شد و لوح سپاس و 15 میلیون ريال کسب کرد.

فیلم "اتاق 328" نیز به کارگردانی سید فرشاد هاشمی برای نگاه انسان دوستانه به نخبگان گرفتار شده در دام، برنده مقام سوم و دریافت 10 میلیون ريال و دیپلم افتخار شد.

فیلم "قاشق" و فیلم "دشت اول" نیز در این بخش 10 میلیون ريال برنده شده و از آن ها تقدیر شد.

فیلمنامه های قابل تقدیر در بخش مستند نیز "خانه ای در مه" ، "سایه های سنگی" ، "بوی بهشت" و "آبراه زندگی" نیز لوح سپاس و 3 میلیون ريال دریافت کردند.

همچنین در بخش فیلم های کوتاه داستانی "شیر تلخ" از ناصر ضمیری به دلیل انتخاب و پرداخت هنرمندانه و توجه به قابلیت های فیلم کوتاه اول شده و 25 میلیون ريال و لوح سپاس دریافت کرد.

"روز ولنتاین" به کارگردانی میرعباس خسروی نژاد دوم شده و 15 میلیون ريال را دریافت کرد.

فیلم "سکوت" از مهرداد حسنی به دلیل ساختار سنجیده و اجرای موثر و "رهایی" اثر مرتضی بالیده به صورت مشترک سوم شدند و 10 میلیون ريال دریافت کردند.

فیلم "بعد از کلاس" اثر فرشته پرنیان راد نیز به دلیل ایجاز و بیان ساده اما هنرمندانه و اثرگذار برنده جایزه بهترین کارگردانی شده و 15 میلیون ريال برنده شد و نیز 15 میلیون ريال برای حمایت از ساخت های بعدی را دریافت کرد.

جایزه ویژه داوران نیز به فیلم "ساعت شش" اثر رقیه توکلی به دلیل مضمون اثرگذار رسید و برنده 15 میلیون ريال شد./ع


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.