تولید کاتالیست در 3 مجتمع پتروشیمی

مدیرعامل کالای پتروشیمی با اشاره به اينکه در ساخت و فناوري تجهيزات مورد ياز پتروشيمي مشکلي وجود ندارد گفت: هم اکنون بخش زيادي از کالاهاي مورد نياز اين صنعت در داخل تامين مي شود.

بهرام پورحسن در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بیان این که در ساخت و فناوری تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی مشکلی وجود ندارد، درباره کالاهای در حال تولید در داخل کشور گفت: هم اکنون بخش زیادی از کالاهای موردنیاز صنعت پتروشیمی از جمله پره توربین های گازی، پمپ ها، مکانیکال سی ها از داخل تامین می شود.

پورحسن تصريح کرد: میزان اثرگذاری تامین نشدن قطعات یدکی در تولید صنعت پتروشیمی طی سال جاری 7/ 1 درصد بوده است.

پورحسن با اشاره به این که 80 درصد خریدهای ارزی، به تامین از منابع داخلی تبدیل شده، افزود: هم اکنون بیش از 5 هزار سازنده داخلی در کشور فعال است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت اجرایی شدن طرح ایران کد در کشور گفت: تنوع اقلامی که بر مبنای ایران کد در گمرک کشور در حال کنترل است، بالغ بر 5300 مورد می شود.

مدیرعامل شرکت کالای پتروشیمی درباره اقدامات صورت گرفته به منظور تامین کاتالیست های موردنیاز صنعت پتروشیمی گفت: هم اکنون با همکاری شرکت پژوهش و فناوری صنعت پتروشیمی، بسیاری از کاتالیست های موردنیاز این صنعت، در نوع آزمایشگاهی تولید می شود که تولید برخی از آن ها، به شکل پایلوت در پتروشیمی های بندرامام، تندگویان و خوزستان انجام شده است و تلاش می کنیم طی 6 ماه تا یک سال آینده، بسیاری از نیازهای صنعت پتروشیمی را در این زمینه برطرف کنیم.

برچسب ها: پتروشیمی ، مجتمع ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار