بجنورد/

وکلا باید محرم اسرار موکلان خود باشند

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به اینکه وکلا باید به وظایف و تعهدات خود در حیطه قانون، اخلاق و قراردادها عمل کنند تاکید کرد: همه وکلا باید محرمیت با اسرار موکلین را رعایت کنند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، احمد کیخسروی در نشست با  مشاوران و وکلای دادگستری گفت: صداقت ، حق گرایی و عدالت طلبی برخی از مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای هستند که باید به بهترین شکل ممکن به اجرا درآیند.

وی با بیان اینکه وکیل با وجدان بهترین وثیقه برای عدلیه است خاطرنشان کرد : مساعدت به قاضی برای استحکام بخشیدن به احکام قضایی ، جلوگیری از اطاله دادرسی و جلب اعتماد عمومی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

کیخسروی از همه وکلا خواست تا منصفانه با قضایا برخورد کرده و از نگاه احساسی بپرهیزند.

وی ادامه داد: تعاون و همکاری با قضات، دفاع از حیثیت دادگستری و داشتن تسلط بر قوانین و محتویات پرونده نیز از ملزومات شغل وکالت است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار داشت: اجتناب از قالبی فکر کردن و قدرت بر استدلال ، تلاش برای سازش و شجاعت در کار نیز به عنوان بخش دیگری از اخلاق حرفه‌ای وکالت باید مدنظر قرار گیرد.

کیخسروی با اشاره به اینکه وکلا باید به وظایف و تعهدات خود در حیطه قانون ، اخلاق و قراردادها عمل کنند تصریح کرد: همه وکلا باید محرمیت با اسرار موکلین را رعایت کنند .

رئیس هیئت مدیره وکلا خراسان شمالی نیز با تشریح عملکرد این کانون اعلام کرد:  17 هزار مشاوره رایگان در دفاتر ارشاد و معاضدت استان توسط وکلا انجام شده است.

مظفر علی نیا گفت: برگزاری 25 جلسه هیئت مدیره ، 10 جلسه هم اندیشی در خصوص موضوعات حقوقی و کلاس‌های آموزشی ارتقاء پایه برای وکلا بخش دیگری از اقدامات انجام شده طی سال قبل بوده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون 140 نفر در استان به امر وکالت می‌پردازند که 60 نفر پایه یک و 80نفرپایه دو می‌باشند./ج1

برچسب ها: وکلا ، تعهد ، مدیره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.