ميركوهي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

كاهش بودجه قوه قضاييه در سال92/ اختصاص بودجه به قانون ثبت اختراعات و شوراي حل‌اختلاف

معاون پارلماني وزير دادگستري از کاهش بودجه دستگاه قضا و سازمان های وابسته به آن در لایحه بودجه 92 خبر داد.

"عبدالعلي ميركوهي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران از کاهش بودجه دستگاه قضا و سازمان های وابسته به آن در لایحه بودجه 92 خبر داد.

 وي با بيان اينكه بودجه سال جديد كاهش يافته ادامه داد: قوه قضاييه براي افزايش بودجه سال آتي درخواست داده كه در صورت طرح در مجلس و موافقت با آن و ايجاد منابع درآمدي براي بودجه، افزايش پيدا خواهد كرد و البته اين مساله نياز به بحث و بررسي دارد.

 معاون پارلماني وزير دادگستري تصريح كرد:‌  طرح تمدید قانون ثبت اختراعات، علائم صنعتی و نام های تجاری در كميسيون حقوقي تاييد شده که البته نیازمند تصویب در صحن علنی مجلس خواهد بود.

 ميركوهي در رابطه با بودجه اختصاصي به قانون ثبت اختراعات گفت: بودجه 92 به قانون ثبت اختيارات هم رديف سازمان ثبت تعلق خواهد گرفت.

 وي در رابطه با تمديد اجراي قانون آزمايشي شوراي حل اختلاف اظهار داشت: نمايندگان مجلس در كميسيون قضايي طرحي مبني بر تمديد قانون ثبت ارائه  و همچنين قوه قضايي نيز در راستاي همين امر لايحه مبني بر تبديل اين قانون آزمايشي به قانون اصلي ارئه كرده‌اند كه هنوز به دولت ارسال نشده و در حال بررسي است.

معاون پارلماني وزير دادگستري در پايان خاطرنشان كرد: بودجه شوراي حل اختلاف نيز هم‌رديف با دستگاه قضا در ايناختيار اين نهاد قرار خواهد گرفت.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار