حاشيه‌هاي سومين جلسه دادگاه "کهريزک"؛

از ماشين‌هاي مگان و سوزوكي تا معذوريت يكي از متهمان براي حضور در دادگاه

صبح امروز سومين جلسه دادگاه کهريزک با حضور سه متهم اصلي اين پرونده و شکات تشکيل جلسه داد که با حواشي خاصي همراه بود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، صبح امروز براي سومين بار دادگاه جنجال‌ برانگيز "کهريزک" در ساعت 9 صبح آغاز به کار کرد.

**از آن جايي که اين دادگاه غيرعلني بود و خبرنگاران نمي‌توانستند در جلسه دادگاه حضور يابند از اين رو براي سومين بار در مقابل دادگاه کيفري استان تهران جمع شدند تا بتوانند از روند رسيدگي پرونده کهريزک آگاه شوند.

**براساس اعلام قبلي قرار بود "سعيد مرتضوي" متهم رديف اول اين پرونده در جلسه صبح امروز دفاعيات خود را به اتمام برساند از اين رو در لحظات آغازين شروع دادگاه با هيات همراه هميشگي‌اش و دو خودروي مگان و سوزوکي سفيد با شيشه‌هاي دودي در دادگاه حاضر شد و توجه عکاسان و خبرنگاران به خود جلب کرد ولي بدون اعتنا به آن‌ها مانند روز گذشته وارد دادگاه شد.

**پس از حضور مرتضوي در دادگاه "علي‌اکبر حيدري‌فر" متهم رديف دوم پرونده در حاشيه جلسه دادگاه به ميان خبرنگاران آمد تا قبل از ورود به جلسه دادگاه به خبرنگاران بگويد که خودش دستور بازداشت متهمان کهريزک را در سال 88 صادر کرده است.

**پس از آن‌که حيدري‌فر وارد دادگاه شد ديگر خبرنگاران به سکوت خبري فرو رفتند و حتي سعي به دريافت اعلام نظر از يک ديگر مي‌کردند تا بتوانند در رسانه‌هايشان مطرح کنند که چه قدر از غيرعلني بودن دادگاه ناراضي هستند سرانجام ساعت 11و 50 دقيقه يعني در فاصله زماني کمتر از دو جلسه قبل دادگاه کهريزک، جلسه سوم آن به اتمام رسيد و بار ديگر خبرنگاران به سوي متهمان خارج شده از دادگاه روانه شدند.

**سعيد مرتضوي همانند جلسه دوم که با آغوش باز به ميان خبرنگاران آمده بود بار ديگر به خبرنگاران ملحق شد و از روند انعکاس صحبت‌هايش در خبرها گله کرد و خواستار اين شد که هر آن چه را مي‌گويد منتشر شود برخلاف تصور جلسه اول اين دادگاه که مرتضوي با اقدامي متبحرانه از ميان خبرنگاران گريخته بود گويي تمايلي به جداشدن از خبرنگاران نداشت و مي‌خواست هر آن چه را خبرنگاران مي‌خواهند به آن‌ها بگويد از همين رو نگذاشت محافظانش او را از ميان خبرنگاران جدا کنند و مدت زمان حدود 15 دقيقه در ميان خبرنگاران بود و به سوالاتشان پاسخ مي‌داد.

**پس از اين که مرتضوي از ميان خبرنگاران رفت نوبت به "حيدري‌فر" متهم رديف دوم پرونده کهريزک رسيد او نيز با اظهارات متناقض و گاه تعجب برانگيز درباره بازداشتگاه کهريزک بر حجم سوالات خبرنگاران اضافه مي‌كرد.

**در ادامه "محمد اصلاني" وکيل متهم رديف سوم پرونده کهريزک از درب ديگر دادگاه‌هاي کيفري وارد جمع خبرنگاران شد تا به آن‌ها بگويد که موکلش به خاطر مذوريت‌هايي که دارد به جلسات دادگاه نمي‌آيد و قرار است خود او از اتهامات موکلش دفاع کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دادگاه ، کهریزک ، متهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار