مدير گروه داروسازي ستاد اجرايي فرمان امام(ره):

افتتاح 5 پروژه بزرگ دارويی و سلامت در سال آینده

مدير گروه داروسازي ستاد اجرايي فرمان امام رضوان الله گفت: 5 پروژه بزرگ کشوری در عرصه دارو و سلامت تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح خواهد شد.

دكتر جمشيدي، مدير گروه داروسازي ستاد اجرايي فرمان امام رضوان الله در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  تولید "پنی سیلین جی" که ماده پایه اکثر آنتی بیوتیک هاست و از سلول زنده گرفته شده است از طرح های بزرگ علمی که به زودی شاهد نهادینه شدن فناوری آن در کشور هستیم.

وی گفت: پروژه سلامت از طریق تلفن همراه که از کارهای بی نظیر است و با بهره گیری از تلفن همراه به عنوان یک وسیله پرکاربرد می توانیم در بحث تشخیص، درمان، مشاهده و آموزش سلامت گام مهمی برداریم و از دیگر طرح هایی است که تا سال آینده اجرایی خواهد شد.

* تولید داروهای هورمونی استاندارد در کشور

در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) راه اندازی کارخانه پیش ساخته تولید دارو هورمونی نیز از طرح های مهم کشور تلقی می شود.

وي افزود: تجهیزات ساخته شده در ایران به زودی نصب خواهد شد و از این پس شاهد تولید داروهای هورمونی استاندارد و اشتغال به کار جوانان کشور در عرصه دارویی خواهیم بود.

دكتر جمشيدي از کلنگ زنی بزرگ ترین شهرک دارو سازی در منطقه که طراحی آن انجام و مجوزش گرفته شده نیز خبر داد و افزود: مجموعه پروژه های فوق با همت کارشناسان و محققان کشورمان در قسمت اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی مورد بررسی قرار گرفته است.

* فناوری تولید پنی "سیلین جی" را در کشور ایران نهادینه می کنیم


فناوری تولید پنی سیلین جی که 80 درصد نیاز کشورهای جهان که از هند و چین تامین می شود به زودی در کشور مورد بررسی و نهادینه شدن خواهد بود.

وي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:  تمام کشورهای منطقه پنی سیلین جی خود را از کشور چین و هند خریداری می کنند و این پنی سیلین از کیفیت خوبی برخوردار است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر گزارشات مرگ و میر در صورت استفاده از پنی سیلین غیر استاندارد افزود: پنی سیلین انواع مختلف دارد و در خصوص مصرف پنی سیلین جی تاکنون شاهد گزارشات مبنی بر مرگ و میر نبوده ایم.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با همت محققان ایرانی و در سال آینده به زودی شاهد ورود این فناوری به کشور و تولید پنی سیلین جی در کشورمان باشیم./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار