سنايي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"خط لوله صلح" باعث تقويت روابط ايران و پاكستان خواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: خط لوله صلح باعث تقویت بخشی از جاده ابریشم شده و آینده روابط ایران و پاکستان را تثبیت خواهد کرد.

مهدی سنایی نماینده نهاوند در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ به پیاده‌سازی "خط لوله صلح" اشاره کرد و گفت: این خط لوله به نفع صلح و ثبات در منطقه بوده و در تقویت روابط کشورهای منطقه تاثیرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به اعمال فشارهای ایالات متحده آمریکا به پاکستان و مخالفت با خط لوله صلح گفت:‌ علی‌رغم فشارهای آمریکا به پاکستان این کشور به خوبی می‌داند که منافع خط لوله صلح به راحتی قابل چشم‌پوشی نیست و فشارهای خارجی به پاکستان در این زمینه اثرگذار نخواهد بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین اظهار داشت: حتی اگر از زاویه انتخاباتی پارلمان پاکستان که پیش رو است به این موضوع نگاه کنیم باز هم رابطه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای بیش از نیمی از جمعیت این کشور حائز اهمیت است.

سنایی تصریح کرد: خط لوله صلح باعث تقویت بخشی از جاده ابریشم شده و آینده روابط ایران و پاکستان را تثبیت خواهد کرد.

وی در بخشی از سخنان خود به کشتار شیعیان پاکستان اشاره کرد و گفت: ایران نسبت به شیعیان پاکستان احساس وظیفه می‌کند و در مقابل شیعیان پاکستان نیز از ایران انتظار دارند که اقداماتی در این زمینه انجام دهند.

نماینده نهاوند تاکید کرد: در شرایط فعلی محافل بین‌المللی سکوت کرده‌اند و توجیهی نیز ندارند، حضور تیمی از کمیسیون امنیت ملی به پاکستان و ابراز همدردی و انتقال پیام ایران ضروری بوده و باید صورت بگیرد.

لازم به ذکر است؛ در راستای کشتار بی‌رحمانه شیعیان پاکستان اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در صددند تا با حضور در پاکستان از وضعیت شیعیان کسب اطلاع‌ کنند.
انتهای پیام/
برچسب ها: خط ، لوله ، صلح ، ایران ، پاکستان ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار