مددي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

چاپ "اسکناس‌ درشت" باعث کاهش تورم نخواهد شد بلکه تورم‌زا است

عضو کميسيون اقتصادي مجلس گفت: چاپ اسکناس‌هاي درشت در شرايط کنوني که ارزش پول ملي کشور يک سوم تقليل يافته است، نه تنها باعث کاهش تورم نخواهد شد بلکه تورم‌زا نيز هست.

محمدعلي مددي نماينده ميانه در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مصوبه شوراي پول و اعتبار مبني برچاپ اسکناس‌هاي درشت از سال آينده در کشور گفت: چاپ اسکناس‌هاي درشت در شرايط کنوني که ارزش پول ملي کشور يک سوم تقليل يافته است، نه تنها باعث کاهش تورم نخواهد شد بلکه تورم‌زا نيز هست. 

عضو کميسيون اقتصادي مجلس افزود: اجراي طرح‌هايي از قبيل انتشار اسکناس 20 هزار توماني، زماني مثبت است که دولت بازار را در کنترل خود داشته باشد که در شرايط کنوني چنين چيزي مشاهده نمي‌شود. 
 
نماينده ميانه ادامه داد: متاسفانه هرگونه کاهش و افزايش قيمت‌ها در بازار دست دلالان است و دولت با رويکري که در پيش گرفته است، بعيد است به اين زودي بتواند کنترل بازار را به دست گيرد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: دولت به منظور کنترل بازار و ثبات قيمت‌ها بايد به طور شفاف موضع‌گيري کرده و با ايجاد نهادهاي رسمي براي قيمت‌گذاري بتواند ارزش پول ملي کشور را افزايش و بازار را کنترل کند.
 
انتهاي پيام/ 
برچسب ها: اسکناس ، درشت ، بازار ، اقتصاد ، ثبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار