فینال چهارم سوپرلیگ بسکتبال؛

بازگشت طلایی مهرام

تیم بسکتبال مهرام در بازی چهارم فینال موفق به پیروزی 85 بر 83 شده و به این ترتیب تکلیف بازی فینال به دیدار پنجم کشیده شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ دو تیم بسکتبال مهرام و پتروشیمی در حالی در دیدار چهارم فینال رودرروی هم قرار گرفتند که حامد آفاق بعد از غیبت یک روزه بار دیگر در ترکیب اولیه تیمش قرار گرفته و وحید حاجیان و امیر صدیقی نیز به جای فرید اصلانی و السون در ترکیب اولیه مهرام به میدان آمدند.

بازیکنان هر دو تیم با تمرکز بالایی بازی را شروع کردند و به سرعت در امتیاز هفت مساوی شدند، تا سه دقیقه آخر کوارتر هم بازی مساوی پیش رفت اما پتروشیمی ظرف دو دقیقه 10 امتیاز بالا رفته و کوارتر اول را با نتیجه 24 بر 13 تمام کرد. مهرامی ها در اواخر کوارتر در دفاع ضعیف عمل کرده و فرصتهای خوبی برای پرتابهای سه امتیازی تیم ماهشهری به وجود آمد. این مشکل در شروع کوارتر دوم برطرف شده و مهرام به سرعت به چهار امتیازی پترو رسید.

پتروشیمی اسیر دفاع کوارتر دوم

پتروشیمی در پنج دقیقه اول کوارتر دوم تنها دو امتیاز در مقابل 14 امتیاز مهرام به دست آورد و در این دقیقه بار دیگر بازی با نتیجه 26-26 مساوی شد. ابراهیم جابر بازیکن پتروشیمی هم در کنار مهدی کامرانی سومین خطای خود را دریافت کردند و مهرام با چند حمله پنج امتیاز از حریف پیش افتاد.

بازیکنان پتروشیمی در کوارتر دوم اشتباهات زیادی مرتکب شده و مهرامی ها هم با بازی خوب صمد در انتهای نیمه اجازه از دست رفتن نتیجه را ندادند.مهرام نیمه اول را 38 بر 35 برنده به پایان برد.

صمد نیکخواه و روزبه ارغوان بهترینهای نیمه اول بودند.

بالا رفتن نوبتی خطاها

در شروع نیمه دوم پنج بازیکن مهرام به مرز سه خطا رسیدند و حامد سهراب نژاد از پتروشیمی هم با چهارمین خطا شرایط خطرناکی پیدا کرد. بازیکنان پتروشیمی بعد از چند دقیقه مساوی در شوتها و ریباندها چندان موفق عمل نکرده و فرید اصلانی هم با حضور خود در چند صحنه موثر عمل کرد تا بار دیگر مهرام فرصت بالا رفتن پیدا کند. مهرام کوارتر سوم را با اختلافی دو امتیازی تمام کرد. ابراهیم جابر هم در ثانیه های آخر بازی چهارمین خطای خود را مرتکب شد و دومین بازیکن پرخطای ترکیب اصلی پتروشیمی بود.

السون یار خارجی مهرام طبق معمول کار خاصی در بازی انجام نداده بود با بالا رفتن خطاها به روی نیمکت نشست. مهدی کامرانی بلافاصله بعد از این تعویض، پرتاب سه امتیازی مهمی را به گل تبدیل کرد که در اختلاف گرفتن ابتدای کوارتر آخر موثر بود. کامرانی مانند روز قبل بازی خوبی برای مهرام انجام داد و خطاهای خود را هم پایین نگه داشت.

خطای پنجم مارکو و ترس مهرامی ها

مارکو میلیچ یکی از نیروهای مهم دفاعی مهرام در دقیقه پنجم کوارتر پایانی پنج خطایی شد و پتروشیمی بلافاصله بازی را 69-69 مساوی کرد. حامد آفاق با یک سه امتیازی حیاتی تیمش را در این لحظه پیش انداخت. بعد از دو پنالتی مهرام، وحید حاجیان بازیکن مهرام هم در طرف دیگر با یک سه امتیازی باعث پیش افتادن مهرامی ها شد.

بازی در این دقایق جذابیت بالایی پیدا کرده وهیچ یک از دو تیم شانسهای خود را از دست نمی دادند.مهرامی ها در یک دقیقه آخر دو خطای بسیار مهم از حریف دریافت کرده و ابتدا 82 بر 81 چیش افتادند. السون یار خارجی مهرام در دومین خطا یکی از پرتابهای خود را گل کرده و نتیجه به 83 بر 81 رسید.

بعد از این تنها 18 ثانیه از بازی باقی مانده بود که پتروشیمی شروع به حمله رکد. سجاد مشایخی با پنجمین خطای خود باعث توقف ابراهیم جابر شد. جابر هم هر دو پرتاب پنالتی ود را گل کرده و بازی به تساوی 83-83 رسید. صمد نیکخواه در حالی که پنج ثانیه به پایان بازی مانده بود در یک حمله تیمش را با دو امتیاز پیش انداخت و بازی با نتیجه 85 بر 83 به نفع مهرام تمام شد.

حواشی بازی:

حامد آفاق بازیکن تیم پتروشیمی بعد از یک روز استراحت در تمرینات پیش از بازی تیمش شرکت کرد و بدون مشکل 40 دقیقه برای تیمش بازی کرد و 17 امتیازبرای تیمش بدست آورد.

حسن نوربخش رئیس سازمان لیگ با فراخواندن مریبان، سرپرستان و کاپیتانهای دو تیم تذکرات لازم در مورد بازی را به دو طرف داد.

علاوه بر هواداران، تماشاگران خانم هم برای ورود به سالن با مشکلاتی مواجه شدند که با پا در میانی مشحون رئیس فدراسیون مشکل ورود خبرنگاران و خانواده برخی بازیکنان حل شد.

تعداد تماشاگران بازی چهارم حتی از دیدار سوم دو تیم هم کمتر بود.

حامد سهراب نژاد کاپیتان پتروشیمی به در نظر نگرفتن احتمال قهرمانی پتروشیمی و نیاوردن جام به سالن اعتراض داشت.

تیم پتروشیمی بطور رسمی از شرایط داوری انتهای بازی شکایت کرد./آق


برچسب ها: بسکتبال ، فینال ، چهارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار