دريادار سياري خبر داد

عبور ناوگروه نيروي دريايي ارتش از خط استوا براي نخستين بار

فرمانده نيروي دريايي ارتش با اعلام عبور ناوگروه نيروي دريايي از خط استوا براي نخستين بار گفت: حضور در اقيانوس اطلس جزء برنامه‌هاي نيروي دريايي در سال جديد است.

به گزارش حوزه دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران، امير دريادار "حبيب‌الله سياري" فرمانده نيروي دريايي در آيين پايان سال كه در ستاد اين نيرو برگزار شد، با بيان اينكه ناوگروه بيست و چهارم اين نيرو براي نخستين بار توانست پس از حضور در اقيانوس آرام با عبور از خط استوا برگ زرين ديگري بر تاريخ افتخارات نيروي دريايي ثبت كند، اظهار داشت: ان‌شاء‌الله در سال 92 هم  در اقيانوس   اطلس  حضور خواهيم يافت.

وي افزود: حضور نيروي دريايي در اقيانوس آرام و به‌ويژه در درياي چين جايگاه بسيار مهم و ارزشمندي است و ماقبل از انقلاب هم در اين منطقه حضور نداشته‌ايم كه در تاريخ نيروي دريايي يك گام بزرگ در مسير تحقق تدابير و تاكيدات مقام معظم رهبري مبني بر حضور در آب‌هاي آزاد محسوب مي‌شود.

دريادار سياري ضمن مرور اقدامات شايسته نيروي دريايي در سال 91 خاطر نشان كرد: نيروي دريايي در زمينه اجراي طرح ولايت،ساخت و ساز،نوسازي ناوها و زير دريايي ها و دادن عمر انقلابي به تجهيزات، پيشرفتهاي بسيار چشمگير و حايز اهميتي داشته است.

فرمانده نيروي دريايي در ادامه اذعان داشت:ناوگروه هاي اين نيرو بدون هيچ وقفه اي ماموريت هاي مربوط به اسكورت كشتي ها و تامين خطوط مواصلاتي را بطور مستمر و با توانمندي كامل انجام داده و كما في سابق كشتي هاي تجاري  را در امنيت كامل  از منطقه خطر عبور مي‌دهند. وي با تاكيد بر لزوم حفظ آمادگي و ارتقاء توان رزمي نيروي دريايي تصريح كرد: همه وهمه بايد دست به دست هم دهيم تا توان رزمي كنوني را حفظ كنيم و سال به سال آن را بيفزاييم آنگونه كه فلسفه وجودي ما داشتن توان رزمي بزاي دفاع از حريم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران است.

دريادار سياري با اشاره به سفر اخير هيئت نظامي نيروي دريايي ارتش به كشور عمان دستاوردهاي اين سفر را موثر و موفقيت آميز عنوان كرد و گفت: اميد واريم كه انشالله در سال 92 هم رزمايش امداد و نجات و هم رزمايش تاكتيكي را بصورت مشترك با كشور عمان داشته باشيم.

در ابتداي اين مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمين "عباس محمد حسني" رييس اداره عقيدتي سياسي نيروي دريايي با تبريك پيشاپيش سال جديد به بيان اصول ويژه براي تبديل هر روز به عيد پرداخت و گفت: بهار انسان نشان بازگشت به نقطه عطف او يعني فطرت پاكش است. هرگاه انسان به فطرت و به خدا برگردد و به ياد خدا باشد آن روز عيد است.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه عقيدتي سياسي در مرحله اول ماموريتش بيان حرف خداوند يعني تبليغ دين  و در مرحله بعد تبليغ ارتش و معرفي چهره معنوي ارتش به مردم است، اظهار داشت: بحمدا... عقيدتي سياسي نيروي دريايي اين كار را انجام داده است تا جايي‌كه در نظر سنجي هاي بعمل آمده ارتش به عنوان محبوبترين چهره نيروهاي مسلح در بين جامعه مطرح شده است.

رييس اداره عقيدتي سياسي نيروي دريايي در ادامه افزود: مردم بايد بدانند كه ارتشيان متدين‌اند،  پشتوانه‌هاي بسيار محكم و دژهاي شكست‌ناپذيري هستند. البته امروز به لطف خداوند نيروي دريايي با مديريت و فرماندهي بسيار خوب اين‌چنين است و تكليف ما اين است كه چهره ي خدوم و مقتدر ارتش و اين نيروي راهبردي را منعكس كنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سیاری ، استوا ، ناوگروه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
اقازاده
۱۶:۵۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۱
دمتون گرم @@@
آخرین اخبار