اردبیل /

توسعه روستاها رونق تولید را سرعت می‌بخشد

فرماندار اردبیل گفت: توسعه همه‌جانبه روستاها سبب می‌شود تا تولید و اقتصاد هر منطقه رونق بگیرد و بیش از گذشته مسیر ترقی طی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / کاظم دبیر در بازدید از مرکز بخش ثمرین در اردبیل اظهار داشت: اگر امروز بیشترین تأکید بر توسعه و رونق روستاها است؛ به دلیل جایگاه این مناطق در عرصه تولید و رسیدن به نقطه خودکفایی است که می‌تواند بسترساز یک حرکت رو به جلو و مفید فایده باشد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر رونق روستاها شدت گرفته و مهاجرت معکوس به مناطق روستایی افزون‌تر شده است، ادامه داد:‌ در دولت خدمت‌رسان احمدی‌نژاد توجه به مناطق محروم و روستایی بیش از مناطق برخوردار از امکانات در اولویت قرار گرفته، به طوری که ساخت و ساز انجام شده در مناطق روستایی حکایت از این توجه ویژه دارد.

فرماندار اردبیل خاطرنشان کرد:‌ باید با برنامه‌ریزی دقیق به رفع مشکلات مردم پرداخته و با شناخت اولویت، نیازها و مشکلات را مرتفع کرد.

دبیر در حضور معتمدان، شوراها و هیئت امنای مساجد اضافه کرد: حضور در روستاها و لمس کردن به عینه مشکلات و مسائل مردم و شنیدن دغدغه‌های آنها از جمله برنامه‌های فرمانداری است که سعی می‌کنیم به صورت هفتگی بازدیدهایی را از مناطق روستایی داشته باشیم تا مشکلات را از نزدیک فهمیده و نسبت به تدابیر و راهکارهای توسعه‌ای فکری بکنیم.

وی با تأکید بر توسعه و آبادانی بخش ثمرین با برنامه‌ریزی و همکاری مردم بیان داشت: با استقرار برخی ادارات و یا سازمان‌ها در مرکز بخش بایدنسبت به خواسته‌های مردم منطقه احترام گذاشتهشود؛ مراجعات به شهر برای انجام برخی از امورات نیاز نیست و این کمکی در مسیر رفاه حال عمومی خواهد بود.

فرماندار اردبیل به وجود برخی پیچ‌های خطرناک در جاده‌های منتهی به روستاهای این بخش اشاره کرد و ادامه داد: رونق اقتصادی و توریستی حذف این پیچ‌ها، لکه‌گیری آسفالت و بازگشایی جاده قدیم اردبیل به مشگین‌شهر و اجرای طرح هادی در ثمرین از برنامه‌های اولویت‌دار سال آینده است.

دبیر اظهار امیدواری کرد کهبا همراهی اعضای شورای شهر و همچنین خود اهالی توجه به رفع مشکلات سومرین در اولویت اقدامات و اساس برنامه‌ریزی‌ها باشد تا حرکت‌ها به سمت خوداتکایی واقعی سوق پیدا کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز در این بازدید از آسفالت جاده منتهی به مرکز بخش ثمرین و همچنین بازگشایی جاده قدیم اردبیل به مشگین‌شهر خبر داد/س 

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، روستاها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.