اجازه ندهيد فرزندانتان پيش از ناهار و شام بازي کند

کودکاني که يک ساعت از روز را بازي کامپيوتري مي‌کنند بيشتر از ديگران غذا مي‌خورند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛ کودکاني که حداقل يک ساعت در روز را صرف انجام بازيهاي کامپيوتري مي‌کنند بيش از ديگران غذا مي‌خورند .

محققان متوجه شدند پسران نوجواني که قبل از ناها، بازي‌هاي کامپيوتري انجام داده‌اند، اشتهاي کامپيوتري انجام داده‌اند، اشتهاي بيشتري دارند و در اين وعده غذايي بيشتر از کودکان ديگر مي‌خورند اين مطالعات باز هم ثابت مي کند بين چاقيکودکان و رماني که آنها هر روز صرف تماشاي تلويزيون ،نشستن در پشت کامپيوترو انجام بازي کامپيوتري مي‌کنندرابطه مستقيمي وجود دارد.

دانشمندان معتقدند اين بازيها مي‌توانند تاثير عميقي روز مغز و حالت واني کودکان داشته باشند و آنها را تشنه پيروزي و به دست آوردن پاداش کند.

يکي از پاداش‌هايي هم که مغز همواره از به دست آوردن آن لذت مي‌برد خوردن غذاست. هر چقدر هم که اين غذا شيرين تر يا چرب تر باشد به بهره مندي از آن دارد و به همين دليل است که کودکان بعد از انجام بازي‌هاي کامپيوتري به طور ناخوداگاه علاقه بيشتري به غذا خوردن پيدا مي‌کند.

حتي بسياري از کودکان به دليل علاقه زياد به بازيهاي کامپيوتري سر ميز غذا حاضر نمي‌شوند و ترجيح مي‌دهند با غذاهاي آماده مانند ساندويچ‌ها يا خوردن چيپس و پفک خود را سير کنند همه اين موارد باعث دريافت کالري بي شاز حد نياز مي‌شود./ع2

منبع : مجله سيب سبز

برچسب ها: بازی ، غذا ، کامپیوتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار