فرمانده منطقه سوم درياي سپاه عنوان كرد؛

دفع پنج تجاوز دريايي آمريكا و انگليس توسط سپاه و بسيج

فرمانده منطقه سوم درياي سپاه پاسداران گفت: آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها بعد از دوران دفاع مقدس تاكنون پنج بار به آب‌هاي سرزميني ما تجاوز كردند كه دو بار به اسارت و سه بار هم به فرارشان منجر شده است.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني بسيج مستضعفين، سردار سيف‌الله بختياروند فرمانده منطقه سوم درياي سپاه گفت: خداوند همانند صدر اسلام چنان رعب و وحشتي را با دست غيب خود به دل دشمنان اسلام انداخته كه هنوز هم وحشت دارند.

وي با اشاره به اينكه تاكنون دوبار متجاوزين خارجي به آب‌هاي سرزميني كشورمان به اسارت درآمده‌اند، افزود: بار اول كه پنج نفر و بار دوم هشت نفر بودند، همه سرتا پا مسلح به سلاح و تجهيزات مورد نياز بودند اما وقتي نيروهاي ما با آنها مواجهه شدند همراه خود تنها سلاح سبك كلاشينكف به همراه داشتند و با همين سلاح هم توانستند آنها را به اسارت بگيرند.

وي با تأكيد بر اينكه در اين موضوع متوجه شديم دشمن از ما وحشت دارد، ادامه داد: دشمن در هر مقطعي بخواهد به آب‌هاي سرزمين ما وارد شود همواره بخشي از ترس و وحشتش را كه از قبل در خود ايجاد كرده، همراه دارد البته اين هم جز به پشتوانه خداوند متعال و تأسي‌گرفتن رزمندگان نيروي دريايي از معنويت امامان(ع) ايجاد نشده است.

فرمانده منطقه سوم دريايي سپاه در خليج‌فارس با اظهار اين نكته كه سري اول سه نفر آمريكايي و دو نفركويتي را دستگير كرديم اما بخاطر وضع سياسي كشور در سال 81 اصلا رسانه‌اي نشد، ادامه داد: در مرحله اول وقتي اعلام شد متجاوزين وارد آب‌هاي سرزميني ما شدند، رزمندگان ما به سمت آنها حركت كردند و هنگامي كه به مقابلشان رسيدند يكي از ملوانان آمريكايي تيربار به دست و آماده شليك به سمت نيروها نشانه‌روي كرده بود اما رزمنده ما فقط با يك تكبير او را خلع سلاح كرد.

سردار بختياروند با بيان اينكه افتخار رزمندگان منطقه سوم نيروي دريايي سپاه اين است كه تاكنون نگذاشتند يك آمريكايي يا انگليسي از اروند به داخل آب‌هاي ايران نفوذ كند، تصريح كرد: اين هم حاصل نشده مگر اينكه رزمندگان ما به ائمه متوسل شدند و در همه حال رهرو خون شهدا بودند و از ولايت پيروي كردند.

فرمانده منطقه سوم دريايي سپاه در خليج‌فارس در ادامه درباره ميزان آمادگي نيروي دريايي سپاه در حفظ و حراست از مرزهاي دريايي‌مان يادآور شد: الان جزاير ما در خليج‌فارس از چنان استحكاماتي برخوردارند كه حتي دشمن هم به اين استحكامات پي برده و ازسوي ديگر شناورهاي دريايي ما هم به سلاح‌هاي موشك‌انداز با برد بلند و متوسط مجهز شدند.

وي اظهار داشت: همچنين تكاوران و تفنگداران ما نيز آماده مقابله با هرنوع تحرك و تجاوز دشمن در خليج‌فارس هستند البته همه اين توانايي‌ها بر مي‌گردد به قوت قلب رزمندگان ما از تجاربي كه از شهيدان آموخته‌اند.

سردار بختياروند تأكيد كرد: الان هم اگر به ما اعلام كنند آمريكايي‌ها به مرزهاي ما مي‌آيند همانند دوران دفاع مقدس مقابل آنها كوتاه نمي‌آييم حتي شده با دست خالي مقابلشان ايستادگي مي كنيم و آنها را در جاي خودشان سركوب مي‌كنيم.
انتهاي پيام/
برچسب ها: بسیج ، سپاه ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار