کرمانشاه/

موزه مردم شناسی قصرشیرین پذیرای مسافران نوروزی است

موزه مردم شناسی قصرشیرین بعنوان بزرگترین موزه مردم‏شناسی استان کرمانشاه، در ایام نوروزی پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگرانی است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قصرشیرین گفت: این موزه از ابتدای نوروز امسال بازگشایی شده و در این ایام پذیرای شمار زیادی از مهمانان و مسافران نوروزی بوده است.

محمدرضا جلدی افزود: بهای بلیت ورودی به موزه مردم شناسی قصرشیرین برای مسافران و مهمانان ایرانی 10 هزار ریال و برای مسافران خارجی 50 هزار ریال در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در این موزه غرفه هایی شامل پوشاک محلی، خانه روستایی، ابزار آلات کشاورزی، دامپروری، مطبخ روستایی و عشایری، آهنگری، حصیر بافی، چیغ بافی، سیاه چادر، خرما چینی، حمل و نقل قدیمی و ابزارآلات قدیمی به نمایش عموم گذاشته شده است.

جلدی اظهار کرد: در چهار روز ابتدای تعطیلات نوروزی بیش از یک هزار و 200 نفر از این موزه بازدید کرده اند که بطور متوسط برای هر روز 300 نفر بوده است.

کاروانسرای شاه عباسی از جمله آثار تاریخی دوره صفویه است که امروز موزه و گنجینه مردم شناسی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه در این مکان بر پا شده تا نمایانگر فرهنگ بومی و شیوه زندگی مردم شهرستان مرزنشین قصرشیرین در غربی ترین نقطه از کشور باشد.

این مجموعه در فاصله 20 کیلومتری مرز مشترک ایران و عراق در مرکز شهر واقع شده و معماری آن به سبک هنر ایرانی و اسلامی است، این کاروانسرا در زمان شاه عباس صفوی بر سر راه تردد زایران عتبات عالیات و کربلای معلا با طول و عرض 60 متر و ارتفاع پنج متر از داخل در زمینی به مساحت سه هزار و 600 مترمربع ساخته شده است.

برچسب ها: کرمانشاه ، موزه ، قصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.