عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با تأکید بر جاذبه‌های گردشگری شهرستان اسفراین گفت: بنای تاریخی بلقیس پس از ارگ بم دومین بنای گلی ایران است که جذابیت‌های زیادی برای میهمانان نوروزی ایجاد می کند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ هادی قوامی با اشاره به بنای تاریخی بلقیس را یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهرستان اسفراین خواند و گفت: بنای تاریخی قلعهبلقیس در ۳ کیلومتری جاده اسفراین به سبزوار واقع شده و این بنای عظیم گلی را می‌توان پس از ارگ بم دومین بنای گلی ایران دانست، بلقیس از دو قسمت شهر و ارگ تشکیل شده و دور حصار آن ۲۹ برج قرار داشته است و از محوطه داخلی آنظروف چینیسبز رنگ و همچنین چینی‌های گل و بوته‌دار لاجوردی بر زمینه سفید مربوط به عصر صفوی به دست آمده است.

وی در ادامه با معرفی مناطق گردشگری شهرستان اسفراین، تصریح کرد: اسفراین یکی از زیباترین مناطق کشور است که ویژگی‌های بی‌بدیل اقلیمی و بناهای کم‌نظیر تاریخی در این شهرستان، بستر مناسبی را برای حضور گردشگران مهیا کرده است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، در تشریح مناطق گردشگری اسفراین، افزود:بقعه شیخ محمد رشیدالدین، پارک ملی ساریگان، دره ییلاقی بیدواز، دره ییلاقی اردغان، آبشار زیبای توی، آبشار زیبای ایزی، مناظر طبیعی سیاه خانه، غار گسک، غار نوشیروان، غار گورپان، کاروانسرای نیز از جمله مناطق پرجاذبه گردشگری در شهرستان اسفراین است.

وی، این نماینده مردم در مجلس نهم، در بیان آداب و رسوم‌های مردم اسفراین، افزود: برگزاری کشتی چوخه از جمله رسومی است که در این شهرستان در همه مناسبت‌های مهم سال به‌ویژه در ایام نوروز برگزار می‌شود که می‌توان مهم‌ترین آوردگاه برگزاری آن را روز ۱۴ فروردین دانست که کشتی چوخه در مرکزیت این شهرستان با حضور همه کشتی‌گیران به‌نام شهرستان برگزار می‌شود.

گفتنی است، شهرستان اسفراین با وسعتی حدود ۵۳۴۵ کیلومتر مربع از شمال به شهرهای بجنورد و شیروان، جنوب به شهرستان سبزوار در خراسان رضوی، غرب به شهرستان فاروج و شرق به شهرستان جاجرم محدود می شود./س

برچسب ها: کشتی ، چوخه ، اسفراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.