به همت يك مخترع ايراني امكان پذير شد؛

تفكيك ده‌ها تن زباله خشك به روش هوشمند

مخزن هوشمند پسماند خشك( مخصوص بطرهاي پلي ايتلن و قوطي‌هاي مغزي) امكان تفكيك زباله‌ها را به ما مي‌دهد.

شهاب فرائلي  در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: مخازني كه هم اكنون در مراكز مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرد عمدتا داراي مشكلاتي هستند. اين مشكلات عبارتند از  اكثرا فقط جهت انباشت انواع زباله تعبيه شده‌اند و نمي‌توان پسماند را به صورت تفكيك شده دفع كرد، در نتيجه نيروي انساني زيادي براي جداسازي اقلام زباله‌هاي درهم نياز است كه هم حرفه اقتصادي ندارد و هم به دليل وجود ده‌ها تن زباله تفكيك همه آنها امكان پذير نيست. در برخي مراكز، مخزن‌هايي مخصوص تفكيك زباله خشك وجود دارد كه هم دستي است و هم تمام اقلام را پوشش نمي‌دهد.
 
وي گفت: جنس پسماند خشك ورودي به صورت كاملا هوشمند توسط سيستم اپتيكي قابل شناسايي است و براساس نوع جنس، پسماند خشك ورودي اتوماتيك، تفكيك شده و هر كدام در محفظه مربوط قرار مي‌گيرد.
 
قرائلي تصريح كرد: كليه اقلام بطور كاملا اتوماتيك توسط سيستم پرس مكانيكي يا هيدرويكي فشرده سازي مي‌شوند و تعداد حجم ضايعات بوسيله سنسور نوري قابل اندازه گيري است.
 
اين مخترع همچنين افزود: دستگاه در ابعاد و اندازه‌هاي مختلف بر اساس حجم پسماند و موقعيت محل قابل ساخت است و در منزل، آپارتمان، محل كار، مجتمع‌هاي اداري و تجاري، مدرسه، دانشگاه، پارك، رستوران و ميادين شهر قابل نصب است.
 
وي خاطر نشان كرد: كليه قطعات و لوازم مورد نياز دستگاه در داخل كشور تامين مي‌شود و مصرف برق اين دستگاه هم بسيار ناچيز و كم صدا است.
شايان ذكر است كه اين اختراع با شماره 66441 به ثبت رسيده است./ز2
برچسب ها: زباله ، تفکیک ، خشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار