حيدري: از نظر سخت افزاري از خيلي كشورها جلو هستيم

سرپرست فدراسيون سواركاري گفت: از نظر سخت افزاري از خيلي كشورها جلو هستيم و از نظر كمي حرف هايي براي گفتن داريم ولي از لحاظ كيفي با برخي از كشورها فاصله داريم.

حيدري سرپرست فدراسيون سواركاري در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران افزود: ازنظر سخت افزاري از خيلي كشورها جلو هستيم و از نظر كمي حرف هايي براي گفتن داريم ولي از لحاظ كيفي با برخي از كشورها فاصله داريم.

وي گفت: داور و طراح بين المللي داريم كه خيلي از كشورها ندارند در اين حالت مي توانيم، بگويم در بعضي زمينه ها خوب عمل كرديم ولي در برخي زمينه ها عملكرد مناسبي نداشتيم.

حيدري، تأكيد كرد: سواركاران ايراني از پتانسيل بالايي برخوردارند، واقعاً حيف است كه دررقابت هاي جهاني شركت نداشته باشند و در مسابقات قفقاز ثابت كردند كه حرف هاي زيادي براي گفتن دارند و اگر مشكل قرنطينه نباشد، مي توانند خود را جزو بهترين هاي سواركاري كنند.

وي در باره دوپينگ اسب ها گفت: خوشبختانه تاكنون هر آزمايش دوپينگي كه گرفته ايم منفي بود و اين جاي خوشحالي دارد به هر حال هميشه بايد موظب بود تا حيواني دچار اين معضل نشود.

حيدري يادآور شد: در مسابقات كورس همه مقامات از اول تا سوم، در پرش در سال هاي گذشته فقط قهرماني ولي در سال جاري برخي رندومها و بقيه نيز اول تا سوم قسمت دوپينگ گرفته مي شود و در استقامت نيز تست معمولي ميگيريم تا شبهي ايجاد نشود.

وي گفت: آزمايش هاي گرفته شده به دوبي فرستاده مي شود و اين به دليل نداشتن مرجع و آزمايشگاه مجهز در كشورمان است اگر اين مكان در ايران باشد، حداقل هزينه اي كه مي شود در ميهن مان خرج مي شود.

حيدري گفت: سازمان دامپزشكي نيز براي اعزام سواركاران به مسابقات بين المللي آذربايجان آزمايش هاي دوپينگ را به امارات فرستاد.

وي در باره تشكيل تيم ملي گفت:‌ تمام هم و غم ما اين است كه هرچه سريعتر تيم ملي را تشكيل دهيم و اميدوارم در سال جاري اين امر محقق شود.

حيدري، عنوان كرد: كشورمان تاكنون تيم ملي سواركاري نداشته است و يكبار هم به رقابت هاي 2006 قطر اعزام شده است، تيم منتخب رفته است.

وي درمورد سفرهاي استاني گفت: سفرهاي استاني باعث مي شود كه از نزديك مشكلات سواركاري را ديد و نسبت به حل آن اقدام نمود از زماني كه به فدراسيون آمده ام و سرپرست آن شده ام تاكنون به 18 – 17 استان سفر كرده ايم و بازديدهايي از مكان هاي سواركاري اين استان ها داشته ايم و اين سفرها به تمام استان ها خواهد بود.

حيدري در خصوص اجراي مسابقات سواركاري در كشور گفت: خوشبختانه رقابت هاي متعددي در زمينه سواركاري در كشورمان انجام مي شود و استقبال خوبي از آن صورت مي گيرد و اين مسابقات بصورت استاني، ليگ، قهرماني و كشوري صورت مي گيرد.

وي گفت: پرش با اسب كه يكي از پرطرفدارترين اين رشته هاست و در استان هايي كه قابليت آنرا دارند، انجام مي شود و كورس نيز علاقمندان خاص خود را دارد و از مطرح ترين اين رقابت ها به كورس گنبد اشاره كرد كه در طي سال انجام مي شود.

حيدري تأكيد كرد: استامت نيز در برخي استان ها انجام مي شود و هواداران مختص خود را دارد و پيگير آن هستند.

وي در پايان خاطرنشان كرد: سواركاري رشته پاك و مهيجي است كه ائمه معصومين نيز به يادگيري آن توصيه كرده اند و با هزينه اندكي مي توان آن را آموزش ديد و از آن لذت برد./آق
برچسب ها: حیدری ، سوارکاری ، قرنطینه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار