زندگی فلسطینیان تنها در 15 درصد سرزمین مادری!

اداره آمار فلسطین پنجشنبه اعلام کرد صهیونیست ها بیش از هشتاد و پنج درصد از سرزمین فلسطین را تصرف کرده اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شینهوا، در گزارش این اداره که به مناسبت روز زمین منتشر شد آمده است شمار ساکنان سرزمین فلسطین که مساحت آن بیست و هفت هزار کیلومترمربع است تا پایان 2012 به یازده میلیون و هشتصد هزار نفر رسیده است.

این اداره خاطرنشان کرد پنجاه و یک درصد از این جمعیت ، یهود هستند که بیش از هشتاد و پنج درصد از این سرزمین را در اختیار دارند.

فلسطینیان که چهل و نه درصد از مجموع ساکنان را تشکیل می دهند تنها پانزده درصد از سرزمین فلسطین را در اختیار دارند ، بنابراین هر فلسطینی کمتر از یک چهارم اسرائیلی زمین در اختیار دارد.

مقامات اسرائیلی سال گذشته بیش از بیست و یک هزار کیلومتر از اراضی فلسطینی را تصرف و تخریب کردند و با ساخت بیش از سی و شش هزار واحد مسکونی در شهرک های اطراف قدس موافقت کردند.

این گزارش به مناسبت روز زمین که شنبه است منتشر شد . مقامات اسرائیلی سال 1976 حدود نوزده هزار کیلومتر از زمین های الجلیل ، المثلث و النقب را تصرف کردند و تظاهرات گسترده ای در اعتراض به این اقدام اسرائیل بر پا شد و شش فلسطینی در این تظاهرات کشته شدند و از آن سال تاکنون این روز روز زمین نام گرفت و فلسطینیان هر سال آن را زنده نگه می دارند.

اداره آمار فلسطین خاطرنشان کرد تعداد شهرک ها و پایگاههای نظامی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن تا اواخر 2012 به چهارصد و هشتاد و دو شهرک و پایگاه رسیده است.

چهل و نه ممیز هشت دهم درصد از شهرک نشینان در قدس زندگی می کنند. در مقابل هر بیست و یک شهرک نشین در کرانه باختری صد فلسطینی است و این تعداد در قدس به شصت و هشت مقابل صد می رسد.

ادامه شهرک سازی اسرائیل از اکتبر 2010 تاکنون مذاکرات مستقیم صلح بین فلسطینیان و اسرائیل را متوقف کرده است.

فلسطینیان ادامه شهرک سازی را نابود کننده راه حل تشکیل دو کشور برای پایان دادن به دهها سال منازعه بین دو طرف می دانند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار